Hej vår lille kille är ett år i mitten av juli.
Såhär ser hans schema ut nu:
19-07 Sova
07.15 Gröt
09.15 Välling
10-11.30 Sova
11.45 Lunch
14.00 Välling
14.30-15.15 Sova
15.45 Mat
17.30 Gröt
18.30 Välling
Vi funderar på att gå över till ett sovpass under dagen eftersom det nu är lite mycket sömn för hans ålder. Vid ett flertal ggr den senaste tiden (särskilt då vi e ute o går el kör bil) så har han hoppat över eftermiddagspasset.
Frågan är dock om vi ska vänta med att ändra på schemat av följande anledningar:
Vi flyttar nästa vecka, stor omställning även för honom?
I mitten av aug ska jag börja jobba o han börja på dagis. Ska vi avvakta o se vad de har för rutiner där?
Schemat fungerar ju så som det är nu så det kanske är lika bra att fortsätta ett tag till?
Nån om har förslag på bra scheman till en ettåring? (Hittar inget på mat-o-sovtids tråden)
Sophia77
Tack för mig!
Nya mat-o-sovtider för snart ettårige "Skalman"
-
Nancy
Hej Sophia
Tipsar om Leias ettårsschema
Gissar att detta är ett ganska "klassiskt" schema på forumet
Gällande måltider anpassar man ju efter barnets/familjens önskemål.
natt 19-07
välling 07.30
gröt (eller omelett/pannkaka) 10.30
sova 12-13.30
mellanmål 14.00
middag 17.00
välling 18.45
Gällande flytten tycker jag att ni skall koppla på en självklar attityd. Bra är att ställa iordning pojkens rum först av allt så att han får sin egen plats redan första dagen/natten i nya bostaden.
Gällande dagistider föreslår jag att du avvaktar tills du vet mer och fram tills dess göra de justeringar som är bra för sonen just nu.
Lycka till
Tipsar om Leias ettårsschema
natt 19-07
välling 07.30
gröt (eller omelett/pannkaka) 10.30
sova 12-13.30
mellanmål 14.00
middag 17.00
välling 18.45
Gällande flytten tycker jag att ni skall koppla på en självklar attityd. Bra är att ställa iordning pojkens rum först av allt så att han får sin egen plats redan första dagen/natten i nya bostaden.
Gällande dagistider föreslår jag att du avvaktar tills du vet mer och fram tills dess göra de justeringar som är bra för sonen just nu.
Lycka till