3-åring vill bara bajsa i blöja

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
summer

3-åring vill bara bajsa i blöja

Inlägg av summer »

Hej
Vår 3-åring vill bara bajsa i blöjan. Vi har prövat allt. Hon har varit törr på dagarna i 7 månader nu, och i början ville hon gärna bajsa på pottan, men det var bara 3 gångar.
Vi har prövat att gi henne en belöning men hon vill inte ha det. Hon hållar det i sig.

Hon ska bli storasyster om två månader.
kattklo

Inlägg av kattklo »

Hej!
Jag vet att Anna har svarat på flera "bajs-trådar". Du hittar säkert om du söker. Jag ska kolla om jag hittar dom!
Hur är det med trosor? Vill hon bajsa i dom?

Grattis till tillökningen också! Det är inte ett problem, om ni inte gör det till något.

Kram kattklo
kattklo

Inlägg av kattklo »

här är en länk med två länkar inuti:

http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... light=bajs
kattklo

Inlägg av kattklo »

Gäst

Inlägg av Gäst »

Nu har jag inte läst trådarna, kanske finns det här tipset där: låt henne bajsa i blöjan, men "kräv" att hon gör det på toaletten! "Man bajsar på toaletten." Att hon väljer att göra det i blöjan låtsas ni liksom inte om... (det är ju säkert ett rätt infekterat ämne hemma hos er kan jag gissa). En väninna till mig fick det här tipset av en BVC-psykolog när de hade samma problem med sin dotter. Det tog en vecka så bajsade hon i toastolen! När hon ändå stod där inne och klämde så kunde hon ju lika gärna sätta sig på toastolen... Allt det där med att gå runt i blöjan och få en massa uppmärksamhet (såväl positiv som negativ) försvann ju liksom när hon "förvisades" till toaletten och ombads ropa när hon var klar!

Lycka till!

Pea
summer

Inlägg av summer »

Hej igen
Vi sagde till henne att hun bara fik bajsa på pottan och så tog vi blöjpaketet undan så hon inte kunne se dom.
Jag förklarade att hon ville få en present första gången hon gjorde det i pottan och det dröjde några timmar men så gjorde hon det!!! Hon har inte bajsat i blöjan än så länge, inte även när hon vaknar efter tuppluren mitt på dagen :P - I stället får hon klister-märken som hon sätter på dören (på en lapp papper) till hendes rum.

Ibland måsta man bara prova att locka lite - även om det är tufft.
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"