En REN viktväktartråd....

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
duggan

Inlägg av duggan »

Njut av den! :heart:
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Ska ske :wink:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
duggan

Inlägg av duggan »

Ännu en vecka har gått..Huu så fort det går! :lol: Nåja denna vecka visade vågen -0,9kg, så äntligen pekar det neråt igen!! Så skönt!!
Lua

Inlägg av Lua »

Hejja duggan! Så ska det se ut =D> :thumbsup:

*viskar till miar* Jag äter 1 points mindre varje dag och räknar inga points efter 20.00 på lördagskvällen. Så har jag alltid gjort och det funkar finfint!

Kram Lua :heart:
Gablex

Inlägg av Gablex »

Bra jobbat Duggan!

Haha, jag sitter och småskrattar :lol: åt alla våra idéer -
:arrow: mat på stående fot räknas inte
:arrow: mat som intas utan att någon ser räknas inte
:arrow: mat på lördagar efter kl 20 räknas inte

:lol: :lol: :lol:

Själv känner jag att jag är liiiiite på väg att balla ur. Behöver nog lite pepp... De första fem kilona rann av så himla snabbt och det märktes så tydligt i kläderna, så då började jag bli lite smånöjd. Och nöjd får man ju inte vara i viktminskarsammanhang!!

Min egen tanke är att slaviskt börja fylla i checklistan igen. Kanske göra upp ett ordentligt belöningssystem? Jag har cirka 2 ½ kg kvar till nyckelringen (-10 %, ganska bra jobbat, eller hur?!) men får nog ha en annan belöning då också.

Kör ni med belöningar? Vad i så fall?
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
duggan

Inlägg av duggan »

När jag hade gått ner 10kg så unnade jag mig härklippning och färgning =) Då kände man sig smalear, snyggare och fräschare :lol: Men sen har jag som inte funderat vidare, min plan var ju att ge mig en belöning vart 5:e kilo, men det har jag ju passerat nu och inget uttänk belöning än :?

Och kläder känns ju inte så jätte aktuellt eftersom jag har massa kvar att gå ner..typ 18 kg, så jag har dessa tills det inte går längre sen köper jag nya.. :lol: DÅ blir det en jätte belöning..Wohoo!

Men små saker...manekyr, lite ny makeup, en bio...hmm det måste ju gå att ordna! :wink:
Lua

Inlägg av Lua »

Göra hår, naglar, fötter är jättebra belöningar. Om man är lagd åt skofetischisthållet kan ett par nya snygga skor vara en belöning. Just nu är det en IKEA-sväng som hägrar för mig. När jag väger under 70 kg ska jag få sprätta iväg en slant!

Kram Lua. :heart:
Lua

Inlägg av Lua »

Jaha, gott folk :!: Dags för veckans summering:

-1,8 kg

Känns som att jag svävar på rosa moln... :wink: :D Jag har köpt ett par byxor i storlek 38 :shock: :!: Nåt så fruktansvärt roligt!

Pepp, pepp och inspiration sänder jag till alla medsystrar och bröder! Detta är superkul!

Kram Lua. :heart: :heart: :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Bravo, bravo duggan och Lua - vilket ras :thumbsup:
Gablex - det är helt normalt med svackor, min erfarenhet säger att om det går FÖR bra, så orkar man inte i längden :roll: Den här gången ska min stig få vara lite kringelkrokig, och jag tänker inte skynda snabbt... Men tänk att få ta på sig ett par 38-or, som Lua :shock: Vilken glädje :D Grattis!!!
Lua skrev: *viskar till miar* Jag äter 1 points mindre varje dag och räknar inga points efter 20.00 på lördagskvällen. Så har jag alltid gjort och det funkar finfint!
BRA tips! Det här med en fri måltid i veckan läste jag nånstans, det var nån "expert" som sa att det var jättebra för förbränningen, att tokäta en dag i veckan! DET tipset tog jag till mig hur enkelt som helst :wink:

Än en gång, bra jobbat tjejer! Och Gablex, kom igen nu - det här fixar du :!:
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
duggan

Inlägg av duggan »

Jadu Lua, nog förstår jag att du svävar på rosa moln!! Superdupermega BRA jobbat, HURRA! =D> Nu verkar vi vara tillbaka på banan igen :lol:

Gablex, du kanske skulle följa Miar70,s exempel och ta en points fri dag..och vräka i dig allt som nu har lockat dig länge...då menar jag allt...och sedan kommer du antagligen inte att må så bra, men dagen efter är det bara att ta ny tag och köra på!

Ett par 38:or..jadu Lua dit är det en bit kvar för mig..men det ska gå det också! :wink:
Gablex

Inlägg av Gablex »

Åh Lua, jag är så imponerad! Vilken viktnedgång! :o \:D/ Och tänk att få på sig ett par 38:or!! :o =P~ Själv blev jag överlycklig över att kunna köpa ett par nya byxor i strl 42 häromdagen... :roll: :wink:

Tja, motivationen börjar hitta tillbaka så smått... Jag gjorde en smygvägning i morse och konstaterade att jag nog, trots all mörk choklad som jag smält i mig på stående fot efter kl 20 när ingen ser, har gått ner något lite i alla fall. Jag skall försöka komma i väg till VV imorgon - i dag skall jag åka till Köpenhamn & Tivoli med mina båda yngsta! De skall få äta Kröllebölleglass men själv tänkte jag satsa på den fräscha fruktsalladen som jag hoppas finns kvar från förra året (ja inte fruktsalladen förstås, men ståndet :wink: ).

Återkommer med rapport i morgon så håll tummarna!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Gablex

Inlägg av Gablex »

Glömde säga: TACK för peppen - den hjälper!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Lite snabbt så här innan frukost: -0,6 :D
Vi hörs sen :!:
Mia
duggan

Inlägg av duggan »

Way to go Mia! :thumbsup: Börjar det kännas i kläderna nu?! :lol:

Gablex väger du dig denna vecka :?:
Gablex

Inlägg av Gablex »

:-({|= :-({|= :-({|=

Viktnedgång: -1,0 kg :!: :!: :!:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"