I dagarna två har plutten haft ENORMT svårt att somna in under em-luren. Kan detta bero på att schemat skall ändras? Det känns lite väl tidigt...Han blir 7 månader nästa vecka.
Idag skrek han i 30 min och jag pallade inte med att kämpa vidare så jag tog upp honom efter 30 min. Attityden var i Alaska eller någon annanstans... Men jag tyckte att han VAR trött när jag lade honom så....
Nu ligger han brevid mig och är rätt kinkig
Brukar det inte vara fm-luren som man ändrar och helt enkelt tar bort? Funkar det bra då på em?? Han somnar fortfarande bra in på fm-luren så....???
Man brukar ju alltså ta bort fm-luren och behålla långluren och em-luren, eller? En sak förstår jag inte riktigt, enl AW är sömnbehovet för 7-8 månaders ca 14,5 h per dygn. Idag sover plutten 12 h natt (har denna vecka TILL OCH MED börjat sova ända till 07.00!!!!! Vaknade förut omkring 06.20..) ca 35 min på fm-luren, 1,5 h under middagsluren och ca 35 min på em-luren (vi har 45 min "budgeterat" men han sover sällan hela luren. Dock händer det ibland
Hur blir långluren då? Em-luren?
Klarar era 7-månaders av att vara uppe så länge som 3 h mellan sovpassen???
Jag tror att plutten är inne i värsta utvecklingsfasen, för han verkar vara rätt frustrerad, äter jätte mycket/mindre (olika) och sömnen börjar krångla lite. Han "låter" EN HEL DEL också (skrik/glad)
Hoppas ni kan hjälpa mig.
Kram
Kristin