Prinsen sover bäst i eget rum!

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Gäst

Prinsen sover bäst i eget rum!

Inlägg av Gäst »

:D Jag måste bara få skriva av mig :!:
Jag är så överlycklig och så tacksam. Min lille prins har för andra natten sovit 12 timmar i sträck :!: Whow :shock:

Hur gick det till :?: :?: För bara några nätter sen var det ju full rulle nattetid, magsjuka, feber, och jag väckte och gav mat och vätskeersättning om vartannat. Och trodde att jag förstört allt, eftersom han en natt efter tillfrisknandet vaknade till flera gånger.

Men jag flyttade över honom i eget rum (har sen en tid tillbaka märkt att vi stör varandra, i samma rum. när han vaknat till, har jag stigit upp, druckit kaffe med sambon om ska till jobbet, och sen försökt gå i säng igen. Smygandes förbi vagnen. Men icket, han kände av min aktivitet, och att det hände saker runt omkring :roll: )

Så man kan väl egetligen säga att han krävde att få ett eget rum. Och se vad som hände, 12 timmar :!: Utan ett enda uppvak i vargtimmen ens en gång :lol:

Och nu mera får han gröt som kvällsslurk kan ju också vara en starkt bidragande orsak :roll:

En tanke som slog mig är att han hela tiden legat en vecka efter :? När ajg skulle ta bort första nattmålet (om någon minns den tråden) så kämpade jag hårt med vagningen. Men jag gav upp. Men en vecka senare sov han 6 timmar, helt av sig själv.

När han var 2 månader väntade jag tills han var 2.5 veckor innan jag fick 8 timmar, och 3 månader och 10 timamr löste sig av bara farten.

Och nu 4 månader och en vecka, så sover han 12 timmar.
Jag blev ju igångsatt så han var kanske inte färdigbakad egentligen. Och därav fördröjningen med en vecka.
Hur som helst så är det ju lite märkligt att målen försvunnit typ på dagen prick efter en månad och 1 vecka, respektive 4 månader och 1 vecka.

så oväsentligt inlägg, men jag vill bara skriva hur glad jag är. :) :!:
Ewa

Inlägg av Ewa »

Inte det minsta oväsentligt. Mina har varit 3 v tidiga, och det har också blivit lite fördröjning, men jag har inte heller vagnat bort, utan det har kommit självt. Och DET tycker jag är så superhäftigt!
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Vad glad jag blir, sonica, för er skull :D Självklart ska man skriva när det går bra och man lyckats också!!!
Jag minns såväl din vånda med nattmål och vagning (herregud, är det SÅ länge sen :shock: ) men vad härligt att frågetecknen blev utropstecken :!:
BRA jobbat, sträck på dig :thumbsup:
Kram :heart: Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Åh vad härligt sonica :D

Jag har inte heller behövt göra så mycket nattetid, då är det så HÄFTIGT när de själva tar initiativet och förlänger. Känns som ett bra kvitto för
ibland) slitet med mat och sovtider.

Kram
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Gäst

Inlägg av Gäst »

miar70: Dina råd, lär jag inte glömma i första taget :D De var pricken över i:et så att säga.
Tack och åter tack :!: För att du hjälpte mig att sluta vagna och backa bandet, och sen återuppta det igen :D
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:oops: :D :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Ni är såååååå duktiga! =D> \:D/
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vad är det med denna kille :?:
Efter jag nattat, så gick 5 minuter, och andningslarmet gick igång :!: :!:
Gick in, larmet dånade, ungen låg på tvären och dessutom på rygg :roll: längst upp i sängen, men pep inte ens en gång. Stängde av larmet, vände på mage, tryckte till, och gick. Inte ett pip :!: :!:

Är det natt så är det, oavsett dånande larm, fel sovläge och spring in i rummet. Vilken kille :!: Och vilken stolt och glad mamma också.

Men det ligger ju hårt arbet bakom också :wink:

Sen vill jag förståss tacka fler än miar70, Torsmamma, Och torpsara, lua,och självaste AW vill jag då tacka allra, allra mest :!:
Torsmamma och Torpsara som svarade alltid :) Tack, tack tack.
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"