vilse!!!!!!!!!1 1/2 åring

Skriv svar
tjejen1

vilse!!!!!!!!!1 1/2 åring

Inlägg av tjejen1 »

min son är 1 1/2 och det känns som om han har förändrats på bara några dagar...

han började vakna på nätterna, men somnade lätt om. Men vi tänkte att det kanske är dags att ta bort en sovning på dagen(sov alltid 2 ggr och 2 tim varje gång)...

nu när han sover 1 gng bara så blir han trött redan vid 9 men försöker ha han vaken till iaf 10-1030...sen sover han ca 2 tim...men sen vi bara har en sovning så har han känts som mer trotsig...gnällig, kan inte vara still och slänger saker...och nu på natten vaknar han runt 00.00 och vil ej somna om....blir tyt så fort vi kommer in men gråter så fort vi går...(är han övertrött iom att han ej kan somna om??)....

Vi har tagit in han i vår säng och där blir han tyst och somnar til slut...men han har alltid sovit i egen säng och vi har kämpat med att lära han det...känns därför fel om han nu inte längre vill sova i sin säng....

känner någon igen sig...kan det vara separationsångest?...både jag och hans pappa har varit borta var sin gång nu det senaste...

hur hanterar ni trotset och gnället...känns som mitt tålamod inte räcker och att jag fräser till för ofta...kanske mitt fräsande har lett till hans nejsägande och trotsighet....men man måste ju som förälder få säga ifrån på skarpen också....
Mindy

Inlägg av Mindy »

Hej! :D
Jag har flyttat ditt ämne från Späda barn och små för sonen är ju inte så späd längre. :wink: :lol: Hoppas att han varit en säker sovare innan, så att jag placerat er rätt.

Lite kort här så vill jag tipsa om den klistrade tråden FÖRTROTS som du finner under Barnafostrans-forumet. Det kan säkert vara det som spökar här, men då är det ännu viktigare att NI vet var NI står och inte börjar rucka på så självklara rutiner som att sova i sin egen säng... [-X
Nu om någonsin är det viktigt (om det handlar om förtrots) att världen är sig lik, när det inte känns så inuti honom. Fram med attityden och självklarheten igen!

Välkommen hit förresten! :D
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Hej och välkommen hit tjejen1! :D

Till att börja med måste ni se över era rutiner. Er gosse ska sova 13,5 timmar per dygn, och då ska natten vara minst 11 timmar lång - helst 12. Resten ska sovas i en enda lur, och då mitt på dagen. Läggningen för natten ska inte ske senare än klockan 20.

Är er son kurad eller standardmodellad? Om han inte är någondera rekommenderar jag en regelrätt kur, som ni kan läsa om här på forumet. Då får ni tillbaka era lugna sköna nätter på 4 dagar :wink: :!:

Återkom gärna, men läs på så ni vet hur en kur går till och vilka principer som gäller.
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"