Jaha -0,2 denna vecka också - i den här takten får jag hålla på till nästa århundrade... ska erkänna att det går lite trögt just nu men får väl ändå vara "nöjd" när det är ett minus framför...
Vi verkar inte vara riktigt på topp 8)
Men hakar på din uppmaning, Gablex, nu jäklar ska här brännas fett
Go, girls!!!
/Mia
6 barn (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) två barnbarn (-1309, -1505)
Eeeeeh, Duggan, du kan väl skippa veckosammanställningen den här veckan...? Eller kanske inte! Vi kanske behöver en rejäl spark i baken!?
Jag utmanar er härmed *kastar handsken* att utöva någon form av motion varje dag kommande "vägarvecka"! Själv tänker jag
1. cykla till och från jobbet (30 minuter sammanlagt) och
2. idka trädgårdsarbete åtminstone en timme varje kväll samt
3. gå på Friskis & Svettis åtminstone två gånger under veckan.
Någon som hänger på?
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Jag är med på att skippa sammanställningen och jag hänkar på motions dealen!!
Min motion: 30 min effektiv vagnspromend-varje dag!!
2 cykelpass/vecka
2 ridpass/vecka
Och jag kan inte sluta äta glass..huu, snälla vad ska jag göra..Jag bara måste äta glass i solen känner jag..och jag vet..köp isglass då för fanken Malin..men tip top och daimstrutar är to die for...nåja efter att ha slarvat med att skriva pointsen, så har jag återupptagit det!!
Kom igen nu tjejjer!
(inte för att vara skade glad men lite skönt är det att det inte bara är jag som har det lite tungt )
Men en lite fundering..jag tror att jag sammlar vätska, kan man göra det när det blir så här varmt...för ringen går typ inte att rubba och i vanliga fall går den av få av bara genom att skaka handen...Vad tror ni?!
Okej, I´m in 8)
30 minuter med barnvagn och ALLA points i boken! (även de som äts på stående fot ) och dricka myyyycket vatten - är lite dålig på det
Tur jag har er, nu jäklar!!!
miar70 skrev:ALLA points i boken! (även de som äts på stående fot )
Que?? Räknas sådana?! Bara skoja.... En klassiker hemma hos oss för tiden Pre WW var en näve paranötter, bara för att det är gott. Och gärna på stående fot, för då räknas det inte EN paranöt = 1,5 points!! En näve är väl som dagsbehovet, cirka....!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Min vecka har gått +-0 kg, så jag satte min och kollade igenom points kalendern för att se vad som gått fel..men så kom jag på att jag äter 5 pointa extra eftersom jag del ammar..men det är ju bara det att det har gått över till en mini fjutt skvätt på morgonen bara...såå kanske inte får äta 5 points extra längre..hmm men om jag äter en extra point för lill-morgon skvätten så kanske det börjar sätta lite fart neråt! Men nu blir det jobbigare då jag måste skära ner 4 points...öööh torftigt kvällsfika framöver
Nåja så ska jag verkligen köra järnet jag lovar!!!
Efter en riktigt bedrövlig period var det så dags för vägning i måndags... Jag hade stålsatt mig och bad [-o< att jag skulle klara mig med mindre än ett kilo upp... och det gjorde jag! +0,4 kändes som en seger.
Nu är jag tillbaka på banan Mitt problem de senaste veckorna har varit planering. Jag har haft för lite nyttigheter hemma och för mycket onyttigheter, p.g.a. examen och andra fester. Jag har varit dålig på att äta "förebyggande" och hoppat över mellanmål vilket leder till extremt sug. Vad finns hemma?? Chokladbollar... Hmmm... det som ingen ser att man äter innehåller inga points, va Det är bara att inse att medlemsskapet i VV måste vara på livstid....
Jag tycker förresten att det var lite fegt att hoppa över sammanställningen förra veckan. Vi ska ju igenom de tuffa perioderna också, eller hur?!
Självklart har du rätt Lua, klok som en bok är du..om man börjar hoppa över det som känns jobbigt så havererar det bara mer och mer..Så sammanställningen för denna vecka kommer imorgon efter att Miar70 har medelat sin vecka!
Tyvärr kan jag inte meddela något resultat den här veckan heller. Min grupp har bara öppet på onsdagar och jag var själv hemma den kvällen med alla tre barnen, så vägningen fick stryka på foten... Kanske lika bra det - har varit lite odisciplinerad
Igår var jag i Stockholm och träffade min nye chef, som bjöd både på smaskig fika och god lunch. Liiiiite svårt att tacka nej 8) Men nu så kör vi så det ryker!
Vägdag: onsdag
Kvar till målvikt: -13,8 kg
Måltidpunkt mars: 2008
Viktnedgång denna vecka: Ingen vägning
Sammanlagd viktnedgång: -5,2 kg
Start datum: 25 april -07
Duggan:
Vägdag: måndag
Kvar till målvikt: -19,1 kg
Måltidpunkt nyår: -07
Viktnedgång denna vecka: 0.0 kg
Sammanlagd viktnedgång: -14,5 kg
Startdatum: 11:e feb: -07
Lua:
Vägdag: söndag eller måndag
Kvar till målvikt: -5,3 kg
Måltidpunkt: 16 juli -07
Viktnedgång denna vecka: +0,4 kg
Sammanlagd viktnedgång: -7,2 kg
Miar70:
Vägdag: torsdag
Målvikt: -25,3 kilo
Målvikttidpunkt: Jul -07, Första 10% till i juli!
Viktnedgång denna vecka: -1,3 kg
Sammanlagd viktnedgång: -4,2 kg
Startdatum: 10/5
Total viktnedgång denna vecka: -0,9 kg!!!
Total sammanlagd viktnedgång: -31,1 kg!!!
Och en extra stor aplåd för vår egen Miar70, utan henne hade det inte vart några minus denna vecka!!! =D>
duggan skrev:
Och en extra stor aplåd för vår egen Miar70, utan henne hade det inte vart några minus denna vecka!!! =D>
Tack duggan
nu har jag lite att leva upp till
I kväll ska jag äta pizza - det ni Jag kör en frimåltid i veckan, annars dör jag (nåja... ) det ska bli sååå smaskigt =P~
Kram på er