vilse!!!!!!!!!1 1/2 åring

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
tjejen1

vilse!!!!!!!!!1 1/2 åring

Inlägg av tjejen1 »

min son är 1 1/2 och det känns som om han har förändrats på bara några dagar...

han började vakna på nätterna, men somnade lätt om. Men vi tänkte att det kanske är dags att ta bort en sovning på dagen(sov alltid 2 ggr och 2 tim varje gång)...

nu när han sover 1 gng bara så blir han trött redan vid 9 men försöker ha han vaken till iaf 10-1030...sen sover han ca 2 tim...men sen vi bara har en sovning så har han känts som mer trotsig...gnällig, kan inte vara still och slänger saker...och nu på natten vaknar han runt 00.00 och vil ej somna om....blir tyt så fort vi kommer in men gråter så fort vi går...(är han övertrött iom att han ej kan somna om??)....

Vi har tagit in han i vår säng och där blir han tyst och somnar til slut...men han har alltid sovit i egen säng och vi har kämpat med att lära han det...känns därför fel om han nu inte längre vill sova i sin säng....

känner någon igen sig...kan det vara separationsångest?...både jag och hans pappa har varit borta var sin gång nu det senaste...

hur hanterar ni trotset och gnället...känns som mitt tålamod inte räcker och att jag fräser till för ofta...kanske mitt fräsande har lett till hans nejsägande och trotsighet....men man måste ju som förälder få säga ifrån på skarpen också....
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Hej tjejen1! Välkommen hit!

Vi tar en sak i taget, och börjar med sömnen. Ni har kämpat länge med sömnen, hur? Sova 2x2 timmar dagsömn är otroligt mycket för en sån stor kille, hur lång natt har ni?

Vad gäller resten så har du klistrade trådar om förtrots på "Barnafostran", kika där!

Återkom gärna med mer bakgrund om sömnen!
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"