Ett annat språk...

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
K-ina

Ett annat språk...

Inlägg av K-ina »

Här talas det tekniska... Det tog ett tag innan jag fattade vad det var frågan om! Teckenspråk menade ju sonen! Tokiga mamma som inte förstår något så logiskt! Inspirationen kommer från TVs teckenspråkiga program som avnjuts på lördagmornarna tätt följd av barnprogram på samiska!

Exempel på tekniska:

Axel gav Gustav en stor kram och tittade på mig och talade om: - Det betyder "jag tycker om dig" på tekniska! :heart: Gustav verkade förstå innebörden utan tolkning!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
skj

Inlägg av skj »

Underbart! :D :heart:

Apropå språk; Lillebror var imponerad av storasyster som kunde räkna på engelska. "Men vet ni vad jag kan" sa han "jag kan springa på engelska!" och så sprang- skutt- hoppade han stolt iväg ...
Gunzan
Kontakt:

Inlägg av Gunzan »

Hej K-ina,

Ja, det är intressant hur tidigt barn förstår att man kan kommunicera på olika sätt. När vår dotter var ca 1,5 så lärde sig hennes farmor tecken som stöd i sin undervisning och tränade på Moa. Vilket var kul för alla parter för att Moa kunde inte prata riktigt och kunde bli riktigt frustrerad när vi inte förstod. Men tecken som stöd blev hennes hjälpspråk och strax så släppte talspråket och vi började prata långa konversationer med varandra.

// Gun
Mamma till Moa -020405 och Leo -040514. Lever efter AW-principen eller borde man s?ga sunt f?rnuft ;-).
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"