Jag vet inte hur ja ska börja att förklara, men jag försöka göra det kortfattat
Jag och min 13 årings pappa är inte tillsammans. Vi flyytade i från varandra redan då han var 1 1/2.
Han har tillbringat varannan helg hos sin pappa. (farmor och farfar egentligen)
Nu har pappan träffat en ny tjej, och de har flyttat i hop bara för någon vecka sen.
I kväll kom min son hem, efter att ha varit där över helgen. Han är betyngd, och säger att pappa och hans tjej vill att han ska bo där, växelvis boende. Och det är andra gången(tydligen
Jag står helt rådvill, jag vet ingetalls, jag vet inte hur jag ska reagera, eller vad jag ska säga.
Grejen är den att varje gång han är hos sin pappa, så strular det, han kommer inte i tid till hockey eller fotbollsmatcher, i bland blir han inte ens medtagen till matcherna pga att han är i så dålig form, de helger han är där. han är vaken sent in på morgontimmarna. Ja allt är total pannkaka. Min son har nyligen klivit in i puberteten och får dela rum med en flicka på 5 år, bara det i sig
Hur ska jag kunna bara vara åskådare varannan vecka. Hur ska jag kunna fullfölja min föräldrauppgift, om jag ska "titta på" när det går dåligt för honom. Han står inför den så darriga tonårstiden, om allt går fel
Jag skulle kunna skriva en hel bok, om varför jag inte tror att det kommer att lyckas så bra för honom de veckor han är hos sin pappa. Jag har olyckligt bara kunnat se på, de gånger det strulat till sig, och Pojken har drabbats.
min son var så tyngd i kväll, jag såg att han var nära gråten. Han sa att han inte vill behöva ta ett beslut. Jag vet inte vad jag ska säga, jag vill inte att han ska bli mer tyngd, känna mer skuld än han redan gör.
Det jag sa var att jag vill ju ha dig här. (men nu ångrar jag till och med det, det gör kanske att det bara känns ännu värre för honom
Vad ska jag säga, hur ska jag reagera
Hoppas någon kan utläsa mitt dilemma. Jag känner mig bara upprörd, har hjärtklappning och är helt förvirrad.
Han ville gå och lägg sig redan nu klockan 21, han gick inte i säng lycklig
Hur kan dom göra så här, hur kan dom lägga detta tunga beslut på hans axlar