Hoppsan! Vi har visst kurat dem!?

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Solglimt

Hoppsan! Vi har visst kurat dem!?

Inlägg av Solglimt »

Detta är så otroligt att jag knappt vågar tro det. Tvillingarna har brukat vakna flera gånger varje natt - vi har haft det jättejobbigt med nätterna hela familjen. Tack vare detta forum fick jag kontakt med en shn-kurare som skulle komma hit och dessutom ta med sig en alldeles färsk kurare för träning. Ojojoj vilken pärs det skulle bli, föreställde jag mig, för alla inblandade, vilken tuff match, mina barn var ju säkert otroligt svårkurade :oops: Och för att förbereda dem lite inför kuren bestämde jag mig för att varken amma eller ge välling på nätterna. Kallsvett - skulle de verkligen klara det?! Tog fasta på vad AW sagt, att varje gång de somnar om utan att ha ätit så TROR de att de ätit, och mycket riktigt, det var ju inga problem alls :) Nå, mannen och jag beslutade sedan, att nu tar vi inte upp dem ur sängarna mer! De ska lugnas där de ligger!!! Hur skulle månne det gå?! .....DET GICK BRA!!! :D Och några nätter senare bestämde vi att NU TAR VI BORT NAPPEN!!!! Vilket var jobbigt första natten med dotter ( sonen verkade inte sakna den över huvud taget! ) men sedan dess har det gått hur bra som helst! :lol: :lol: Sedan har vi börjat gå ut ur rummet innan de riktigt somnat, och.....( trumvirvel )....DE SOVER!!!! Från 7 till 6!!! Och har gjort så i en vecka! Det kan ske något enstaka uppvak på kvällen i undantagsfall, och detta att de vaknar 6 är morgontrassel, vi vill att de ska vakna 7, men det kommer inte att bli några problem att rätta till med tiden känner jag!!! Svårkurade, mina barn? ICKE!!!! :lol: :lol: :lol: Är det någon annan som kurat utan att ens vara medveten om det? :sleep: :sleep: :sleep:
Lycklig mamma till tvillingar födda i april -06
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

HEJA solglimt!!! =D>
Vilka superkurare ni är :D
Vad ska ni med kurarhjälp till 8)
HUR bra jobbat som allrahelst!!!
Kram å grattis :heart:
Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

:thumbsup: :^o :lol: :lol:
Bra jobbat! Ibland kanske det är lättare om man inte vet om att man kurar... :roll: :lol:
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Super kurat. Lysande exempel på vad ATTITYDEN och MÅLMEDVETENHET innebär. =D> :thumbsup:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Solglimt

Inlägg av Solglimt »

Ja, det är verkligen attityden som är verktyget nummer ett! Det gäller bara att besluta sig, som en mycket klok människa sa :wink: Mannen har genomgått en slående attitydförändring den senaste veckan. Vi var ju AP-föräldrar från början och han har inte läst Barnaboken och inte besökt detta forum som väl de flesta andra män ( Ursäkta min grova generalisering...) Igår vaknade dottern till en gång på kvällen ( OVANLIGT numera :lol: ) och istället för att vilja rusa dit och "trösta" eller bära sa han resolut "Nej, nå't sån't tjafs vill jag inte veta av!" gick dit och sa bestämt "Mmm...SOVA!" vilket är de ord vi säger då vi lägger dem, och som jag antar fungerat som en ramsa fast vi inte valt dem medvetet.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Lysande :lol: :heart: :heart: :!:

Lägger du själv in denna strålande rapport på "Efter kuren - en uppmuntran" eller ska jag göra det :?: :lol:

Pris och beröm :-({|=

Konstigare är det inte :!: :lol: :sleep:

En eloge till den ömme barnafadern också :wink: för hans utomordentligt sakliga attityd - ty PÅ NATTEN SOVER MAN. Ju :!: :lol: =D>
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Lysande :lol: :heart: :heart: :!:

Lägger du själv in denna strålande rapport på "Efter kuren - en uppmuntran" eller ska jag göra det :?: :lol:

Pris och beröm :-({|=

Konstigare är det inte :!: :lol: :sleep:

En eloge till den ömme barnafadern också :wink: för hans utomordentligt sakliga attityd - ty PÅ NATTEN SOVER MAN. Ju :!: :lol: =D>
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Åh! Vilken fantastisk läsning!

\:D/ =D> =D> =D> \:D/

Tack!
/Fjällmor
Solglimt

Inlägg av Solglimt »

Hmm, kan du göra det? Är jättedålig på så'nt där användartekniskt, har inte ens fattat hur man citerar :oops:

Måste bara berätta en underbar sak till. Föregående natt hörde jag att sonen vaknade och började gnälla. Var på väg upp ur sängen, men då hörde jag dottern säga "Mmm...mmm..." Varpå sonen svarade "Mmm..." Så sa de "Mmm" till varandra några gånger, varpå båda somnade om :lol:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "