Slopa nattvällingen

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
jennifer

Slopa nattvällingen

Inlägg av jennifer »

Hittills har jag skrivit och bett om råd vad gäller sömnen för min 2 1/2-åring. Nu handlar mina frågor istället minstingen som är 7 månader. Han har sovit rätt bra utan att jag har behövt hjälpa till så mycket men han vaknar fortfarande vid ca 05.00 varje morgon och då ger jag honom välling/bröstmjölksersättning för att han ska somna om, vilket han gör direkt och sover sen som han ska. Nu har jag tänkt att slopa den där nattvällingen men innan dess vill jag ladda några dagar och försöka få i honom lite mer mat under dagarna, för de där 200 ml måste väl förmodligen "portioneras ut" på de andra målen. Han äter ganska ofta och kanske lite för lite varje gång. Detta pga han har kräkts mycket (reflux). Vi har gett honom Enfamil som är en bröstmjölksersättning som minskar kräkningarna. Men nu verkar det vara bättre, han kräks alltmer sällan. Nu tycker jag dock att det är svårt att glesa ut mellan måltiderna och få honom att äta mer varje gång. Tar tacksamt emot tips både kring hur jag ska tänka när jag slutar med natt/"tidiga morgonvällingen" samt hur jag ska få honom att äta mer vid varje måltid och mer sällan.
Mamma till tv? pojkar f?dda i april -02 och maj -04
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Du ska tänka så som du gör! Slopa nattmålet och inför verktygen i kuren istället. Läs på om buffning, solfjäder och ramsa. Med hjälp av det så får du bort nattmålet!

:idea: Börja "kuren"med att slopa nattmålet och kör verktygen istället. Därefter kör du efter ett tidigare spikat matschema som du följer. Efter några dagar (3-4-5) har det satt sej och fungerar. Truga vid varje mål och underhåll honom så att tiden mellan målen drygas ut - allt i attityden av självklarhet... :wink:

:D Lycka till!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"