9 månader och gråt vid dagslurar

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
AnnaK

9 månader och gråt vid dagslurar

Inlägg av AnnaK »

Hej allihop,
Wilma är nu 9 månader och sover 19-07. :sleep: Hennes dagslurar infaller 9-10:30 samt 14-14:45. Hon har alltid varit otroligt förmiddagstrött så därför har vi hållt fast vid den första luren så pass tidigt (har spanat runt lite och det verkar som om de flesta lägger sina 9 månaders vid 10 istället?) Den senaste tiden tycker jag dock att hon varit väldigt ifrågasättande vid läggningarna på dagen. Jag har funderat på att senarelägga lurarna men hon verkar så rackarns trött och gnällig kl 9 att jag ändå inte gjort det. När hon ska väckas sover hon så djupt att det krävs mycket gos för att få liv i henne. Vad tror ni? Bör jag ändå försöka flytta luren till 09:30 för det känns så knäppt att hon ska gråta så vid läggning. Då är hon kanske inte så trött ändå fast jag tror det. Lite 8-månaders trassel som skapar gnällighet istället kanske...
Kloka människor, ge mig lite råd är ni söta.
:heart: /AnnaK
Mamma till Ivar, född 5 mars-04 och kurad vid 5 månaders ålder samt Wilma, född 13 augusti-06 och vänd från nattsuddare till nattsovare med hjälp av Standardmodellen
Gäst

Inlägg av Gäst »

:) Hej!

I liknande lägen brukar jag utbrista i ett: gå på DIN mamma-magkänsla och intuition! :shock: DÅ blir det rätt... :wink:

Och så mina stalltips:

:idea: Om du bestämmer dig för att flytta fram luren, kan du använda dig av marginalkvartarna ett par dagar. det gjordejag mycket när lurar skulle smygputtas fram, vill jag minnas...

= under de första tre dagarna lägger du 09.15. Sedan, tre dagar senare 09.30. Då blir inte omställningen så stor. Naturligtvis kan man ge 09.15 tiden längre än tre dagar, om man vill... :wink:

:idea: Skratt även före daglurarna! :D

:idea: Skratt även vid uppgång från daglur! Att hissas upp som ett flygplan och sedan bli pussad på magen brukar vara rätt så poppis även för små grusögon... :wink: (Inte alltid, men värt ett försök, kanske?)

:!: "Gammal lurtid" kan spöka en del: gör något som hon upplever som lite extra skoj/spännande vid den tidpunkten... :wink:

Hoppas att du fick något matnyttigt ur detta!
AnnaK

Inlägg av AnnaK »

Hej och tack för dina goda råd! Min mamma-magkänsla har fört mig åt samma håll som du föreslår, dvs smygflyttar lite med marginalkvartarna för att se om det blir bättre. Börjar idag. Mycket skratt har vi redan så det fortsätter jag med. :D
Tack söta för hjälpen :!:
:heart: /AnnaK
Mamma till Ivar, född 5 mars-04 och kurad vid 5 månaders ålder samt Wilma, född 13 augusti-06 och vänd från nattsuddare till nattsovare med hjälp av Standardmodellen
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"