Efter att ha varit bortskamd med lugna natter sedan kuren for snart 2 manader sa har vi nu haft 2 natter med uppvaknanden, inga skrikperioder pa ngt vis men de har vaknat till (tror jag) och klagat lite. Ibland har jag ramsat men ibland har jag inte hunnit upp (ont i ryggen och nattdov pappa) innan det blivit tyst sa da har jag inte ramsat men det verkar som om dessa ganger ,da jag inte ramsat, de vaknar till igen efter bara 10 min. Funderar nu inatt pa att lagga mig utanfor dorren och pangramsa vid forsta pip for att se om det ger dem "sova hela natten" tillbaka, av ngn anledning sa verkar det plotsligt som om de blivit osakra igen och ser det da som min uppgift att snabbt fa in dem pa ratt spar igen. Vad tror ni om detta? Har inte varit inne hos dem 1 enda natt sedan de kurades och vanligtvis (forutom dessa 2 natter) sa ramsar jag inte heller nattetid da jag bedomt det som att de pratar i somnen. Kanske e det denna snabba bedomning som gjot dem osakra och det hela har stegrats upp=? Vem vet men jag kanner mig orolig for att jag ramsat for lite snarare an for mkt.
Tacksam for asikter
Det har borjat strula lite
Det har borjat strula lite
Mamma till tvillingarna Emma och Sara f?dda 040712 i v.36+4. Kur paborjad 7/1-05 och sedan dess sover hela familjen gott!
Hej,
jag har precis samma situation med lilleman att han vaknar och är inte ledsen eller så men han snackar och snackar och bökar runt och det tar ett tag innan han somnar om. Vi vaknar själva av böket (trots att där är två rum mellan vårt och lillemans sovrum) och har hittills avvaktat, men inatt fick jag nog och gick upp så fort jag hörde att han började och pangramsade utanför hans rum. Och si, det blev knäpptyst på ett par minuter
! Så den strategin fungerade ju bra. På så sätt talar jag ju om för honom att det fortfarande är natt och sovtid, istället för att han ligger vaken och undrar när vi kommer och plockar upp honom. Sen inte minst så behöver de ju sin sammahängande sömn (och vi också för den delen
).
jag har precis samma situation med lilleman att han vaknar och är inte ledsen eller så men han snackar och snackar och bökar runt och det tar ett tag innan han somnar om. Vi vaknar själva av böket (trots att där är två rum mellan vårt och lillemans sovrum) och har hittills avvaktat, men inatt fick jag nog och gick upp så fort jag hörde att han började och pangramsade utanför hans rum. Och si, det blev knäpptyst på ett par minuter
Mamma till Erik, f?dd den 17 augusti 2004.