Magvagn

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
TorpSara

Magvagn

Inlägg av TorpSara »

Som Anna mycket riktigt säger, så vill ju inte Edvard sova så länge på rygg nu sen han insett att han vill sova på mage. Och då blir det ju innesömn, vilket inte ALLS känns tillfredställande när man bor som vi!

SÅ är det någon som har tips på en bra utesäng? Vår vagn är terränggående, men osovbar i några längre stunder... :roll:
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Resesäng ute kanske kan vara en ide? De kommer med "myggnät" som du sen kan sy på lite extra tyg på om du vill mörka ner lite. :wink:

Sen använder jag "modell" shoppingvagn när jag är ute och åker. Det går på mage men inte jättebra, fin kompromiss dock.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Ja, vi har tänkt på det. Men vi har ju inget tak, ännu... Nå, regnar det får han väl sova inne!
Ewa

Inlägg av Ewa »

Disa (15 mån) sover på mage i sin vagn. En Emmaljunga Classic, numer i sittvagnsdelen. Jag har haft teddypåse för att det ska vara mjukt nu under vintern. Men har för sommarsäsongen klippt till en madrass att ha som underlägg, för annars är det rätt hårt att ligga på träbotten.

Vi var ett tag på jakt efter dansk vagn - för där har ALLA sk "altanvagn" - eftersom alla barn sover ute LÄNGE. Och då är det inte våra fjuttiga cm som gäller utan rejält långa saker. På motsvarande Blocket skrivs alltid innermåttet ut på vagnarna så man ska veta vad man köper. Och det är Emmaljunga och vanliga märken som alltså TILLVERKAR längre vagnar för andra marknader än den svenska :roll:. Nu hade vår fisa en period av ofrivilligt ställa sig upp och kolla ut över kanten, så det bidde inget av med sån finfin vagn här, eftersom jag ville kunna sela henne. Så därför fick hon byta från liggvagns- till sittvagnsinsatsen istället. Och sover som en gudinna där 2 tim varje dag :D.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Ewa: Funderar på en retrovagn... Hittade en jättefin i blå manchester! :D
Nemita
Kontakt:

Inlägg av Nemita »

Ewa skrev:Disa (15 mån) sover på mage i sin vagn. En Emmaljunga Classic, numer i sittvagnsdelen. Jag har haft teddypåse för att det ska vara mjukt nu under vintern. Men har för sommarsäsongen klippt till en madrass att ha som underlägg, för annars är det rätt hårt att ligga på träbotten.
Så intressant! Vi har en Emmaljunga Classic med sittvagnsdel men den går ju inte att få helt plan. Är det så för er också? Och er Disa sover på mage i den ändå!? Hm. Vad menar du med teddypåse? En mjuklift? Vi har liksom valt bort magläge i den vagnen men inte köpt någon annan och funderat hit och dit hur vi ska göra. Låter jättebra om det skulle kunna gå ändå!
Mamma till en pojke född 8 januari 2007 (kurad vid 6 månader) och en stor liten knodd född 24 juli 2010 (en vecka efter beräknat, 4,5 kg tung) som standardmodellas.
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Ärsh, inte försvåra det för er nu. Det handlar om så korta tider i livet. :lol:

Jag plockade ur träplattan ur insatsen och la i botten på en vagn som inte var helt plan, la dit andningslarmet och en vikt filt ovanpå.

Hepp!

När han sen blev ca. 6 mån var han utan larm i vagn... :-$ 8-[
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
stora A
Kontakt:

Inlägg av stora A »

De danska barnvagnarna är beräknade för att barnen kan sova i dem till 2 års åldern, storleken är därefter (humongous..). Alla de vagnarna har sele inbygt, och extra stöd när bromsen dras på/ut för att inte välta medan parkerade. Superbekväma för alla som bor i hus. Flera stora producenter samt alla danska tillverkar dessa vagnar speciellt för den danska marknaden, inga andra länder har dem..
lilla a mars 06
lillebror 2.aug 09, 35+6
Ewa

Inlägg av Ewa »

Aha, Stora A. Grannen som har en har inte sele i sin, så därför var vi säkra på att vi inte skulle lösa klättringsivern på det viset. Men det låter ju toppen! Ja, det är verkligen gigantiska. Och perfekta om man bor i hus, helt enkelt. Billiga att köpa begagnat också - om man bor nära de danske, förstås.

TorpSara: retrovagn låter ju toppen - för de var ju större här också förr - allt tycks ha anpassats efter att det ska knös in i småbilar, eller nåt - eftersom de ska vara så yttepyttesmå att de små växer ur dem på bara några få månader.

Nemita: Jo, helt plant blir det inte - och fullt så uppfinningsrik som Torsmamma har jag inte varit - men så har jag också velat ha selen - och då funkar det inte med träplatta :-k. Men båda mina ungar har köpt att ligga på mage så iaf - utan minsta protest, så de tycker uppenbarligen att det är helt ok :D.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Siobhan

Dansk vagn

Inlägg av Siobhan »

Jag tycker de danska vagnarna verkar jättebra! Jag förstår verkligen inte varför de svenska vagnarna är så otroligt små! Min lilla älskling vill ha gott om plats när hon sover...hon är dessutom jättelång. Jag köpte en så kallad retrovagn, en stor och mysig prinsessvagn i typ silvercross-stil som nog har minst 50 år på nacken. Men till och med den börjar bli lite liten för min snabbt växande tös. Hade jag vetat om danska vagnarna tidigare så hade jag köpt en sådan.

När man först får barnet i sin famn och ser så liten hon är då tänker man inte på att de snabbt kan växa ur vagnen. Jag hade en vanlig modern vagn först (innan jag köpte retrovagnen) och min tös växte ur liggdelen redan efter tre månader.
AMAMA

Inlägg av AMAMA »

Vi har en stoor simo, kjøpt brukt fra danmark. Isak sover som er prins på altanen!
Se her: http://www.dba.dk/
:D
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"