Villrådig!

Skriv svar
MerlinK

Villrådig!

Inlägg av MerlinK »

Skrev just att vår 3-åring äntligen sov hel natt efter en tids strul med uppvaknanden och trafik :oops: på rummet. Men man ska tydligen inte ropa hej...

Testerna från sonen fortsatte natten mot igår och idag (vid ett tillfälle båda gångerna, midnatt respektive ca 01.30). Han kör igenom hela registret och när inte det ena funkar så provar han nästa grej. Till slut var han vrålrarg och skrek efter handduk (vilket brukar innebära att det blivit blött i sängen). Gick då (motvilligt!!!) in, mycket riktigt, det var blött (trots blöja) så han fick en handduk på det blöta, blev omstoppad och somnade och sov sen resten av natten.

Samma sak natten mot idag. Vaknar med ett vrål, testar diverse saker och efter en stund ska han kissa, får besked utanför dörren och när han under vilda protester till slut går upp själv så står han på näsan över pottan förstås (vilket förmodligen inte var meningen) och blir jätteledsen. In, byter sjöblöt blöja, lägger handduk i blöt (!) säng igen, stoppar om och ut. Sen sover han gott till väckning.

Nu vet jag faktiskt inte vad jag ska göra! Han kissar väl inte i sängen med flit eller???? Vår kille testar ALLT för att få in oss på natten, och jag vet inte om detta är ännu en grej för att vi ska gå in, eller om han helt enkelt behöver hjälp.

Idéer någon?
Mamma till Hjalmar -04 (kurad vid 5,5 mån) och Oskar född sept -06 (säker sovare med hjälp av verktgen!)
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Lite idéer :wink:
Får han fortfarande välling innan natten?
Lägg den i så fall en timme innan sängdags, så hinner han kissa ur sig det mesta innan han lägger sig.

Lägg en handduk vid fotändan på sängen och förklara enkelt "DÄR ligger en handduk ifall du behöver det."

Ramsa, ramsa, och åter ramsa.
Vad han än säger, vad han än gör (ja förstås, ramlar han, får du kanske hjälpa till)
Skriker han efter handduk, säger du bara genom dörren "Den ligger vid fötterna" följt av ramsan igen
Han behöver inte hjälp på natten, för på natten SOVER man :wink: .

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
MerlinK

Tack!

Inlägg av MerlinK »

Fiffigt med handduken i sängen! Så långt hade jag inte tänkt själv ! :roll: :)
Stort tack för tipset!

Välling dricker han fortfarande oftast men han får inte så mycket och ganska långt innan läggdags (nästan två timmar). Så jag vet inte var ungen får allt kiss ifrån!!

Tack för svar och bra idé!
Mamma till Hjalmar -04 (kurad vid 5,5 mån) och Oskar född sept -06 (säker sovare med hjälp av verktgen!)
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"