SHN-kuren börjar imorgon!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Tildis

SHN-kuren börjar imorgon!

Inlägg av Tildis »

Och frågan som råder är hur jag skall tackla att storebror sover i rummet bredvid? Tänkte köra kuren i källaren ;) jag och lillasyster får husera där i tre dygn men hur göra sen när hon skall sova i eget rum? Storabror brukar ligga o joddla/ibland gnälla ca en halv timme innan han somnar, kan detta rasera kuren för lillasyster?
Annan fråga, fungerar det att ta bort nappen endast på natten men inte på dagen?
Schemat som jag planerat är natt 19.30 - 7.00 med nattslurk vid 22.30. När lönar det sig att ge vällingen? Vid sista kvällsmålet eller vid 22.30? Tänker hålla kvar natsslurken tills det är dags för kvällsgröten om ca 2 månader. Lillasyster är nu 4 månader och storebror 2 år 2 månader.
Tacksam för svar,
-Tildis
Mamma till Alex 25022005, SHN-kurad 08/2005 och Sofia 09012007, SHN-kurad 06/2007 och nu även Liam 07062010
Lua

Inlägg av Lua »

:?: Varför ska du ha kvar nattslurk? Normalt sett brukar man sätta 12-timmarsnatten när man ändå är igång. Annars har ni det kvar, vilket verkar onödigt.

:!: Nappen går bort, om du frågar mig. Hon glömmer den på en natt - om du gör det. Varför vill du ha den på dagen?

:!: Ljudet från lillebror kommer med största sannolikhet inte att störa. Däremot intryck via synen. Ni har väl mörklagt ordentligt?

:?: Hur ser schemat ut på dagen?

Fler funderingar? Läs, läs, läs och läs! Vid varje genomläsning hittar man något nytt.

Kram Lua. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"