Säger inte en bebis ifrån när den är m&

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
Kristin

Säger inte en bebis ifrån när den är m&

Inlägg av Kristin »

Hej!

Pratade just med min mor i telefon ang pluttens matvanor (jag har skrivit om det i tråden nedan. Klicka på länken.)

http://annawahlgren.com/phpBB2/viewtopic.php?t=1440

Hon tror att plutten får ALLDELES för mycket mat och att det inte är bra överhuvudtaget :evil:! Och jag som nästan tänkte ge honom mer...... :roll: . Plutten har ju faktiskt aldrig sagt ifrån när det gäller puré eller gröt. Han äter mycket!

Hon pratade om att "tänk på att det tar 20 min innan mättnadskänslan inträffar".....bla bla bla......

ÄR det så att han inte känner när han blir mätt??????

Vi blev osams som ni kan förstå (hon sa "ligger han bara på rygg hela dagarna?? Han kan väl inte röra sig så mycket mat han får....) :twisted: ...

Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
wicky
Kontakt:

Inlägg av wicky »

Va????

Jösses :roll: , om man försöker under 5 minuter att sprattla och kämpa som en liten bebis gör så inser man hur mycket energi pluttarna behöver + att de ska växa också... Du märker när han är mätt för då spottar han nog ut maten igen.

Nej, fortsätt du att ge honom så mycket han vill ha och njut av att han uppskattar mammas mat så mycket :wink:

Kramar / Wicky (som också har en storätare!)
Mamma till Erik, f?dd den 17 augusti 2004.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:shock: GLÖM, GLÖM, GLÖM, vad din mamma sa!!!!!! :twisted:
Mata på, det är så det ska gå till!!!
Det är DITT barn, inte hennes!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Upp till sådär tre års ålder har jag förstått att man kan mata hur mycket som helst utan att det är någon fara - det kommer ut i ena eller andra änden. Jo jag vet att jag hade synpunkter om att 490 ml välling är mycket, och det tycker jag, men jag tror inte att det är farligt.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

Jag har inte mött ngn bebis som inte har sagt ifrån när det har varit fullt. Mata på du. Mätta och nöjda barn vill vi ha, eller hur :wink:
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"