Vem har tatueringar?

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Kontakt:

Vem har tatueringar?

Inlägg av anna »

:D
Bara lite nyfiken... 8)
Ni som har tatueringar, svara gärna på följande frågor:

:arrow: En eller flera?
:arrow: Vilka motiv?
:arrow: Ångrat det, eller placeringen?

Jag svarar själv då :wink: :
:arrow: Två
:arrow: En grön dinosaurie på vänster överarm :shock: Och en liten flyg-ödla på höften.
:arrow: Tja, vad ska jag säga...Var det så smart att sätta en grön dinosaurie på just överarmen, exakt samma dag man blev myndig, trotsig, och rebellisk... :oops: Visst har det funnits stunder då jag ångrat placeringen...Att jobba i butik, i linne går bort. Önskar jag hade satt den på skuldran i stället. Men ja ångra inte tetueringarna i sig.
Flygödlan är så söt, så, den ångrar jag inte ett dugg. Och där den sitter är den ju inte i vägen direkt.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
father of sons

Inlägg av father of sons »

:lol: :lol: :lol:

Underbart, Anna :heart: !

Jag har fyra tatueringar, tillägnade min högst älskade familj:

Maarit mo chuisle (Maarit min puls) på höger axel :heart: .
Barnens namn och födelsedatum på vänster underarm :heart: :heart: :heart: .

Ångrar mig inte alls!

:D
J och Å

Inlägg av J och Å »

Jag har en blåklocka på skuldran, som jag själv varit med att rita. Ångrar den inte, kommer oftast inte ens i håg att jag har den.

Ska också tatuera in barnens namn, tror jag ska försöka få ihop det med den jag redan har.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

hrm... :oops: jo, jag var också själv med och ritade min dinosaurieödla... :oops: Jag hade en serietidning med densamme, och undrade om han kunde göra den fast större. Det kunde han INTE, så jag fick rita av/förstora upp den själv :?
indra

Inlägg av indra »

Jag har 3 st. tatueringar. Den första gjordes när jag när jag var ung :lol: , en ros på armen( den tycker jag om),sen en på vristen, blomranka ( den har jag gjort om först svart o sen med färg, mindre nöjd med), den sista i svanken (tribal, mindra nöjd med gjorde den utomlands).Tänker mera så här gjort är gjort,dom har ju funnits länge så jag tänker ej på det o skäms inte heller för dom. Skall inte ha mera tror jag :-k ./indra.
Pojk 2006-09-08
Tös 2009-01-26
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Hej :)
Jag har en panda på ryggen.
Jag har alltid viljat ha en tatuering högt upp på armen men gjorde den här på ryggen som ett "säkert kort" att den går lätt att gömma om man skulle vilja det.Jag funderar på att göra en till och då ska jag göra en på armen nästan upp på axeln.
Jag ska då göra ett svart oinfyllt hjärta .Det är ändå ganska diskret.
Min panda tatuering gjorde jag för ca 10år sedan och jag har inte ångrat den.
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Mamma Nilla

Inlägg av Mamma Nilla »

Hej..
Jag har en tatuering. Och det är en delfin som hoppar ur vattnet. Den har suttit på min vänstra axel sen -92. Valet av en delfin var lätt då, jag började att dyka och fick äran att dyka med delfiner. Så jag ångrar mig inte, skulle nog vilja ha fler.
Mvh Mamma Nilla
Förälder till 3 älskade barn.
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Jag har Emma skrivet i skrivstil över hela höger underarm :-)

Två delfiner på höger bröst som jag gjorde när jag var något tom i bollen för 10 år sen på Gran Canaria :-)

//Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Miani

Inlägg av Miani »

Jag har ett solhjul, vikingatida, i svart på vänster överarm, högt upp. Liknande hjul finns i många kulturer världen över, så den kan nog egentligen sägas vara ganska internationellt gångbar. :) Skaffade den -95 och har inte ångrat mig än... I och med att den sitter rätt högt går den att dölja om man så vill. Funderar på att skaffa en tatuering med min dotterns namn också, men har inte bestämt mig än.
Lycklig mamma till storasyster R född i maj -06 och lillebror I född i maj 2011! Barnaboksbarn båda två.
kiki

Inlägg av kiki »

Jag har två. en liten ödla på höger axel och min favvo (utvald av sonen, då 8 år) en "HONJÄVUL" hur söt som helst med stora tuttar och nätstrumpor 8)
jag har inte ångrat mina tatueringar trots att min man är helt emot detta (hade dem redan när vi träffades) men jag tror han tycker dom är rätt balla.
kiki
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Jag har två tatueringar, båda i svart. Den första gjorde jag -97 på vristen, det är bara en liten symbol för den showgrupp jag då turnerade med. Den andra gjorde jag senare samma år, den sitter ovanför ena skinkan och är ett hjärta med två människor hand i hand inuti. Egen design. Har aldrig ångrat mig, de sitter på relativt osynliga ställen båda två.
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Jag har en som jag är jättestolt över. Det är en rejäl blaffa, decimeterhög, som sitter uppe på vänstra lårets utsida. Det är en komposition av korset, ankaret och hjärtat (tro, hopp och kärlek) med en ros intill, i rött, svart, blått och grönt. Modell var en tredelad halsbandsberlock. Tatueraren, den omvittnat skickligaste i Hua Hin, Thailand, ritade artistiskt upp en förstoring av de tre tillsammans och färglade. Det gick åt nästan en halv flaska whisky under arbetet... För mig, alltså :oops: :lol: Det tyckte han var en bra bedövning :!: För tid tog det... Jag tyckte det blev så fint. Så dröjde det också innan jag fick ändan ur vagnen :shock: 55 år gammal var jag när jag fick den gjord :wink:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
beccisen

Inlägg av beccisen »

Jag har med tatueringar :)

En trible runt vristen (skulle egentligen varit en sköldpadda med yin och yang-märket, men det tyckte tatueraren var för mesigt för mig och ung och dum som jag var så höll jag med :) ), vidare har jag tre rosor med stjälkar och blad på min högra skuldra. Allt i svart 8)
Mamma till Bustjejen -04, Flinkillen -06 och
Coola-killen -08
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Jaha, vi var visst en del märkta här :D
Jag måste berätta om min kompis på den tiden.
Hon gjorde som jag, tatuerade sig på sin 18-årsdag.
Hon valde en stor hund, som låg på marken, utslagen, med en flagga i handen, hunden ropar: öl, öl! :shock: :shock: :lol:
Placering, överarm. :shock:
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

:lol:
Det första jag gjorde när jag fyllt 18 var också att tatuera mig. Men ingen hund utan en "blomma" men bara i svart, på armen. Den är ganska stor fast jag gillar den fortfarande.

(Mamma lät min syster tauera sig när hon var 16. Efter att ha sett att min inte var så farlig? Men min syster ångrade sig, hon har tagit bort sin krumelur med laser.)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"