Vad jobbar ni med?

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
inger
Kontakt:

Jag jobbar justnu

Inlägg av inger »

Jag jobbar just nu som behandlingsassistent inom räddningsmissionen i Göteborg.
Jag har också hittills gett ut fyra böcker för barn/ungdomar.
Mongoungen var den första som jag gav ut 2001 och den senaste heter din syster Elina.
Lua

Inlägg av Lua »

Puffelipuffar upp denna eminenta tråd!

Kram Lua. :heart:
Vinga

Inlägg av Vinga »

Jag är produktionsledare på Volvo i Göteborg.
Ett jätteroligt jobb, med massa människor! Inte helt lätt alltid, man ska ha de anställdas förtroende, vara rättvis, trevlig och prestigelös, samtidigt som man också måste kunna visa att det ibland är bara jag som bestämmer, och att mina beslut inte kan ifrågasättas. Sen ska man ju förstås uppnå avdelningens mål inom kvalitet, leverans, ekonomi osv, och kunna hantera, acceptera och klara order som kommer uppifrån.
Låter lite rörigt kanske, men som sagt, det är ett jätteroligt jobb, och det händer nya saker varje dag.
Fast just nu är jag mammaledig, och det är det bästa jobbet jag haft!
wifsta
Kontakt:

Inlägg av wifsta »

Och nu lyfter jag den här gamla tråden - jätterolig att läsa!
:heart: MULLES mamma - jag häpnar :wink: Min idol, som jag fortfarande läser när jag kommer över en Min Häst från mina kompisars barn :D

Nåja - åter till ämnet:
Förskollärare till yrket. Har jobbat som det sedan jag tog min examen julen-94 och älskat i stort sett varenda dag av det! I nästan 10 år har jag jobbat på samma förskola med en andra, liktänkande. Det enda jag så här (efter att ha funderat över BB) skulle vilja "fylla på" är den sociala delaktigheten i arbete, för övrigt har våra dagar ägnats åt MYCKEN utevistelse, få leksaker coh mycket användning av kreativitet/fantasi.
Läser för tillfället på distans mot en magisterexamen i skol- och kvalitetsutveckling. Det är jättespännande och jag skulle gärna låta min yrkesbana ta en ny väg - vi får se vad det blir. Tänk om man kunde livnära sig på sitt fritidsintresse - då skulle det bli hundjobb hemifrån för hela slanten!
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
tomtenärfartillallabarnen

Inlägg av tomtenärfartillallabarnen »

Vad kul att den här tråden blev uppuffad, har inte sett den förr.

Inte så många pappor som profilerat sig här, men det kanske kommer nu...

Jag kör truck på utlastningen på Nordens största köksfläktstillverkare, bra och flexibla arbetstider, lättanvänd arbetstidsförkortning.
Lättare att vara pappa när man kan trolla med klockan lite som det passar.
Äldsta grabben, 14 år, spelar mycket hockey och ofta på konstiga tider.

Nu har jag inte jobbat sen i februari, varit pappaledig tillsammans med mamman och barnen till månadsskiftet juni/juli och har nu kvar en vecka av semestern...
Känns vemodigt att inte längre få vara tillsammans med Ingo och tvillingarna varje vaken minut av deras liv, men jag är nog lyckligt lottad, inte många fäder som fått spendera varenda dag tillsammans med sina nyfödda fram till att de är 4 månader.
sluta hänga ut trådar med MINA barns namn!
som nu någon gjorde på Familjliv.
Det är barn!
Jannah

Inlägg av Jannah »

Oj vilken mix av människor det är här! Härligt! :heart: :heart:

Jag är hmm, inte arbetssökande (söker inte några jobb just nu, går inte på a-kassa) o inte direkt arbetslös (av den anledningen att jag kan gå tillbaka till mitt gamla jobb :D )

Kanske ska kalla mig, snart hemma mamma! (eller hemmafru i två månader till?) Med en dröm om att öppna eget, inom inredning (design) o smycken, så att jag kan arbeta hemmifrån (Som jag har bestämt mig för att göra direkt allt kommer igång bra med bebisen!)

Min man stöttar mig 100% tack o lov! Han är min hjälte, en arbetsnarkoman som bara vill att vi skall ha det bra i familjen.

Älsklingen jobbar på Almondy, ni vet de där goda mandel o daim tårtorna, de är han med o bakar :D
:heart: Mamma till Yasmine :heart: 15 September 2008 :heart:
Filip

Inlägg av Filip »

Skiftgående produktionsledare som jobbar 3pass ledig 5 dagar jobbar 4 ledig 5 jobbar 4 ledig 5 jobbar 3 och är ledig 14 jätte bra tider när man har små
Plastpappa till tre, pappa till tre
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"