Första egna utflykten

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
/LO
Kontakt:

Första egna utflykten

Inlägg av /LO »

Det är ju inte riktigt sant, eftersom hon går hos dagmamma. Men hos dagmamman är Vera så hemma, och gör de någon utflykt så är ju alltid dagmamman med.

Men idag så har vi jobbat i trädgården hela dagen. Vera har varit med i olika sysslor. Rensat ogräs och kört iväg mossa med sin skottkärra. En kort paus var pappa och Vera på lekplatsen, men det var som sagt en kortis.

Frampå eftermiddagen så var det tre killar - 6-7 år sådär - som spelade innebandy på vår vändplan. Vera frågade mig om hon fick vara med dem och jag sa att hon fick fråga. Grannkillen är så mysig. Trots att han är sju år och hade sina killkompisar med så ropade han på Vera när han såg att hon ville vara med. :D :heart:
När de slutade ville Vera att någon av oss skulle spela med henne, men vi hade ju vårt jobb att sköta. Hon frågade vart killarna tog vägen och ropade "killarna" :lol:
Tillslut såg hon att de var på granntomten. Hon frågade om hon fick gå dit. Ja, det får du, sa jag.
Hon smet iväg. Efter några minuter gick jag och kollade med grannarna så att det var ok att hon var där. Det var det. Hon lekte i deras trädgård (inte så mycket med killarna, men med sakerna) i säkert en timme. Sedan var det dags att gå in och börja göra kväll, så jag gick och började förbereda henne. Efter några minuter sa hon hejdå till alla och sprang med mig.

Det är första steget, känner jag, till att börja söka sig egna vägar. :D Det är spännande och man känner att man inte riktigt vet hur mycket man ska övervaka. Men det är skönt att veta att grannarna var ute och tyckte att det var helt ok att hon var där...

Min stora lilla tjej :heart: :heart: :heart:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:D :( :heart:
åhhhh, det är lite vemodigt det här med navelsträngsklippningen... och härligt på samma gång... Så stor hon måste ha känt sig, lilla Vera, med stora grabbarna :!:
:heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:heart: :D
Ja, tänk att lilla Vera blivit så stor :shock: :D
Vad spännande hon måste ha tyckt det var!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Hej!
Förstår precis dina känslor. Vi har sedan ca en månad tillbaka börjat skicka ut tjejen ensam på gården med övervakning från fönstret. Vi bor i ett gårdshus med många härliga ungar. Jag tittar ut ungefär varje minut för att kolla att allt är ok. :wink: Det bästa är när hon gungar och sjunger Pippi Långstrump för då hör man henne.
Känns verkligen som att frigörelsen är på G. Hon började på dagis för 2 månader sedan, på andra sidan gatan. :D
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"