Tack för svaren och ett tack för att Barnaboken finns!

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
AnnaB

Tack för svaren och ett tack för att Barnaboken finns!

Inlägg av AnnaB »

tack för era svar. Det jag var mest osäker på var om matpassen på en timme var för långa. Jag tänkte att eftersom han exempelvis åt 100 ml kl 09,00 och sedan 100ml kl 10,00 skulle detta vara för utdraget för att han ska klara att stå sig fya timmar. Hade för mig att jag läst av Anna W. att barnen ska klara av att äta inom en halvtimme istället för en timme när de blivit äldre. Men det var kanske efter 6 mån? Nu har jag inskaffat Barnaboken igen (denna gången har jag köpt den nya utgåvan, lånade en gammal utgåva på biblioteket innan), så nu är det bara att fortsätta "plugga".

Måste bara berätta hur otroligt bra jag mådde efter jag läst Annas tankar om amningen. Jag har mått otroligt dåligt av att ge upp amningen samtidigt som jag mådde ännu sämre av att amma. Min mjölk sinade och det jag fick höra på BVC var: "Går du oroar dig för att mjölken börjar sina så gör den det...." Det är som Anna skriver att oro föder oro...det blev än värre efter att de sagt så till mig. jag gick hela dagarna med en klump i magen för att lillen inte blev mätt..ammade varje timme för att han skulle gå upp i vikt, sprutade mig med oxytocin i näsan...det var helt sjukt. Jag blev ett vrak.

Tack för Barnaboken som fick mig att må bättre, eller rättare sagt som fick mig att få mitt självförtroende tillbaka. Är det något ett litet barn behöver så är det en mamma som mår bra och litar på att det hon gör är rätt. Barnaboken är en sådan kontrast till de traditionella barnböckerna i BVC-anda. Tack för det!
Elias född 070108!
AnnaB

oj detta blev ju fel ! haha

Inlägg av AnnaB »

Nu förstår ni ingenting! Jag skulle svara på ett ämne (mattrugningsfråga och en ang sömn) och så blev det nytt ämne istället! :oops:
Jaja så kan det gå! Vi överlever nog... :lol:
Elias född 070108!
Yosa

Inlägg av Yosa »

Ja vi förstår ändå :)

Som du skrev "Är det något ett litet barn behöver så är det en mamma som mår bra och litar på att det hon gör är rätt" Det har du så rätt i !! :!:

Roligt att du känner att du mår bättre nu! :D
Mamma till Elin 050309 :heart:
och Albin 080125 född på BF+4 :heart:
Yosa

Inlägg av Yosa »

Ja vi förstår ändå :)

Som du skrev "Är det något ett litet barn behöver så är det en mamma som mår bra och litar på att det hon gör är rätt" Det har du så rätt i !! :!:

Roligt att du känner att du mår bättre nu! :D
Mamma till Elin 050309 :heart:
och Albin 080125 född på BF+4 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"