Har ett frågetecken ang vår 3 årige kille som vi behöver hjälp att räta ut. Har läst trådarna i ämnet men vet inte riktigt hur vi ska gå vidare nu.
Vi har väl hamnat lite snett
Killen slutade med blöja (dagtid) successivt under sensommar/tidig höst, då var han ca 2.5 år. Det fungerade ganska bra, han kissade ofta på pottan på eget initiativ och jag uppuntrade honom att kissa innan vi skulle åka iväg etc. Olyckor har förekommit nästan dagligen, stora som små (mest små)
Sen har det under hösten/vintern egentligen inte skett någon förbättring och nu har vi hamnat i en riktig återvändsgränd.
Jag och mannen har rannsakat oss själva flera gånger och verkligen försökt stå tillbaka och inte påminna om toaletten, Vi har under senaste månaden backat helt och säger ingenting om kissandet, bara frågar då och då var kisset skall vara, och det vet ju killen. Nu kissar han alltid i byxan ofta ganska mycket, han struntar i eller har inte tid att gå och kissa,eller så känner han kanske inte det??? Jag har blivit så osäker, om han egentligen har varit helt torr?? Svårt att säga när man varit för påååig tidigare
Om man någongång frågar honom nu så säger han bara att han inte behöver...
Ofta så struntar han helt i att byxor och kalsonger är blöta och kan gå länge och väl med blöta byxor, inte förrän det är fullständigt akut och han inte kan släppa ut småskvättar längre går han och på pottan och fixar ju det jättebra själv. Han påtalar att kalsonger och byxor är blöta, slänger de gamla i tvätten och tar fram nya. Han torkar själv upp när det kommer utanför,pågolvet etc.
Bajsar gör han alltid på pottan.På natten har han blöja och kissar den riktigt full varje natt.
Vi har kollat med BVC och det är ingen fråga om urinvägsinfektion.
Undrar nu om vi bara ska fortsätta i samma anda och tro att det hela reder upp sig efterhand? Eller ska man påpeka mer att det är blött i byxan?
Vi vill ju tro att han vet hur allt ska gå till och kan fixa det själv utan vår "inverkan".
Tacksam för några bra råd som vi kan få att med oss i denna följetång!!