Tredje natten gjord!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Madeleine_79

Tredje natten gjord!

Inlägg av Madeleine_79 »

Nu har vi klarat av tredje kvällen/natten!
Det gick väldigt bra med nattingen i går kväll! Han la sig själv till rätta, jag solfjädra och gick ut med ramsan! :)
Efter ca 10 minuter så blir han lite arg, jag ramsar, sen går jag in eftersom det inte gav sig, då känner jag hur det stinker bajs.. så jag gick för att hämta blöja och papper att torka med! Efter blöjbyte i sängen så buffa jag lite eftersom han var tämligen upprörd, avsluta med en solfjäder och gick ut med ramsan!
Han tystna!! :o :D jag gjorde bekräftelse ramsan och sen sov han ända tills kl fyra i morse!
Kl fyra i morse så vaknar jag av att han är jättearg, hörde han inte i tid :evil:
Jag ramsa först, sen gick jag in solfjädra, han var fortfarande arg, jag buffa då ett par ggr, blev inte lugn... efter en bra stund så tog jag upp han och amma han, :oops: :oops: :oops: Jag är inte mer än människa...
Han somna hos mig vakna kl sex och la han i sin säng., sen sov han tills kl kvart i åtta..

Jag blir arg på mig själv att jag inte orkar stå emot hans ilska tidigt på morgonen.. jag har verkligen noll tålamod den tiden på dygnet...
Vet att jag måste skärpa mig ordentligt...

Hade det varit bättre att låta han skrika av sig i stället för att ta upp han???
Och sen buffat och solfjädrat?
Mycket stolt mamma till Oliwer tv? ?r och Adam 8 m?nader! :)
Har ?ntligen best?mt mig att lyckas med att f? Adam att sova hela natten!
Startar 21/2-05
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!
Tja, i princip ALLT vad du gör, är bättre än att ta upp honom!
Varenda gång du ger efter, ökar du på tiden för hur länge kuren tar, med kanska flera dagar... :cry:

Förlåt, men han fattar ingenting, så som du håller på nu :cry:

"Jag skriker, mamma buffar, jag skriker, mamma ramsar, jag skriker ingen plockar upp, jag skriker, mamma flänger in och buffar lite till, jag skriker, och mamma slänger dit en solfjäder, jag skriker och...-JA!!! - mamma plockar upp mig! Men -:-k vad MENAR mamma egentligen??? Om jag skriker tillräckligt FÅR jag alltså komma upp? JAHA!!! 8) Bäst att fortsätta skrika alltså, eftersom jag får som jag vill till slut i alla fall!"

Ungefär så "resonerar" han nog just nu... Och det är INTE att ge besked!
Läs på bättre, och kör sedan!
Det du gör nu tycker jag inte kan kallas kurande.
Är du "halv-feg" och tror att han inte klarar hela natten utan mat, (vilket han GÖR!!!) så spika i så fall en exakt nattmålstid, och ge ETT mål, och inget mer, på en och samma tid varje natt.

Du har väl fasta tider på dagen? Och fast tid då han ska i säng, och ska upp? Om inte, så läs på det med, för det är så VIKTIGT att få allt att klaffa totalt sett! Och du är väl ÖVERTYGAD om att det inte går i en endaste droppe mat till, under dagen, och inför natten??

Nattningsproceduren verkar ju gå bra! :D
Det är fortsättningen på natten du måste rätta till,
om du vill få ordning på detta!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Madeleine_79

Inlägg av Madeleine_79 »

Hej!
Självklart har jag fasta tider på dagen och på kvällen, jag tror att han får i sig tillrävkligt med mat!
I natt ska jag verkligen inte ta upp honom.. jag vet ju som sagt var att jag gjorde extremt fel att ta upp honom.. :oops: :oops:
Jag förstår att han blir förvirrad! :?
Tack för att du svara iaf! :)
Mycket stolt mamma till Oliwer tv? ?r och Adam 8 m?nader! :)
Har ?ntligen best?mt mig att lyckas med att f? Adam att sova hela natten!
Startar 21/2-05
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Förlåt, ifall jag var för tuff mot dig :shock: , men det kan ibland vara en spark i ändan man behöver för att ta sig samman :wink:
Då jag dessutom läste att det inte bara var inatt, utan även igår natt du tog upp honom, kände jag bara att jag var tvungen att "säga ifrån" :wink:

Ta det nu lugnt inatt, plocka inte upp honom, använd verktygen!
Detta kommer du klara! :D Men du måste vara bestämd nu!

Jag VET vilket vrak man är vid den tiden på morgonen, men det är inte (bara :? ) för din skull du gör kuren, det är för att HAN ska få sova och utvecklas. Din egen sömn får du på köpet :wink:

Passa på att sov på hans dagssömnpass imorgon också, så hämtar du mer energi!

Kom igen!!! :D :D :D
Och rapportera imorgon!
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"