Vår son kurades vid 4 månaders ålder och har sovit bra på nätterna, 19.00-06.00, sedan många månader tillbaka
Hans schema ser ut enligt följande:
06.00 God morgon
06.30 Frukost (välling)
08.30 Extra frukost med pappa (macka och frukt)
09.30-11.00 Sover på balkongen i vagn (vi vagnar till dess att han somnar och sedan sover han i 90 minuter utan uppvak)
11.00 lunch
14.00 mellanmål (välling)
14.30-15.15 sova i vagn
17.00 middag
18.30 kvällsgröt
19.00 God natt med mycket skratt
När han sov 3ggr/dag så hade vi en dagramsa när han sov i sin säng och detta fungerade bra. Vi hade dock svåra problem att få honom att somna när vi införde två sovpass för cirka 3 månader sedan och därför valde vi att vagna honom ute på balkongen till dess han somnade (dvs att vi idag inte har någon dagramsa). Jag vet inte riktigt varför jag skriver om detta också, men jag tänker att med så mycket information som möjligt så kanske någon/några kan ge mig tips om vad som felar och hur vi skall kunna hjälpa vår son att somna om på morgonen.
Kan det vara så att det är dags att införa 1 sovpass per dag (han sover dock som han ska under de 2 sovpass vi har)
Han har precis börjat gå utan stöd och kan det vara den nya ansträngningen som gör att han sover mindre bra
Hoppas jag kan få lite hjälp med detta så att vi alla i familjen får den sömn vi behöver.
Tack på förhand