Buffa i magläge eller i sidoläge-funderingar inför kurstart!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
lenita

Inlägg av lenita »

Sjunde natten avklarad nu....

:arrow: Läggningen är som tidigare inga problem, det tar en stund för honom att komma till ro, men utan desto mer protester :)

:arrow: Uppvak 1, vid 01.25 :shock: Han fick en ramsa och låg och pratade och smågnällde lääänge...var mkt sparsam med ramsorna,gav en varje kvart ungefär. Gick tillslut och lade mig med öronproppar för att inte ramsa för mkt, han var ju inte ledsen så då ska man väl knappt behöva ingripa. Tyst blev det vid 02.05 efter att jag blev less och gick in och lade tillrätta (han hade trasslat med strumpbyxorna :? )... :oops: 1,5 h tog det alltså...hörde honom sedan gnälla vid 03.00, men det klarade han av själv :D

:arrow: Väckte gossen 06.00 när klockan ringde :D

Detta känns som ett bakslag, trodde nog att vi skulle forsätta i stil med förra natten, men icke! Jag blir så arg på mig själv som inte kan hålla mig från att gå in :evil: Man är ju rätt så trött mitt i natten och jag vet ju att han somnar om snabbt om jag går in och lägger tillrätta så det känns så himla frestande när man inte vill annant än sova :oops: :cry: Vet inte vad jag ska ta mig till för att hålla mig därifrån. Vet ju att det är enbart ramsa som gäller nu, men när det tar över en timma så ger jag liksom upp. Kan det vara så att ramsan inte riktigt sitter? :?
Eller kan det se ut så här under uppföljningsveckan?

Lenita
Mamma till Elina 040919, kurad vid 22 mån och Valter 061024, standardmodellen från 3 mån,kurad vid 5,5 mån!
http://www.familjeliv.se/hem/lento/presentation.php
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej Lenita :!:
Jag tycker ni sköter er alldeles utmärkt, båda två :D
Se det som att du verkligen får honom att ta ramsan när det är en sån här natt, det MÅSTE få komma bakslag, och jag kan (nästan :wink: ) lova att natten som kommer blir lugn, du har gett honom klara besked om vad som gäller på natten nu - ingenting :!:
Så misströsta inte, nu är det bara framåt som gäller, eller hur :?: :D

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
lenita

Inlägg av lenita »

miar70 skrev:Hej Lenita :!:
Jag tycker ni sköter er alldeles utmärkt, båda två :D
Se det som att du verkligen får honom att ta ramsan när det är en sån här natt, det MÅSTE få komma bakslag, och jag kan (nästan :wink: ) lova att natten som kommer blir lugn, du har gett honom klara besked om vad som gäller på natten nu - ingenting :!:
Så misströsta inte, nu är det bara framåt som gäller, eller hur :?: :D

Kram Mia
Tack Mia :heart:

Så sant, så sant! Jag ska se frammåt och inte bakåt :D Hade tänkt att sambon skulle ta nätterna i helgen, men nu vet jag inte :? Han är ju inte lika påläst och har nog inte den rätta attityden...så jag fortsätter nog :wink:

En annan fråga! Är det dummt att variera sovplatser för lurarna under uppföljningveckan? Lade killen i vagnen igår under andra luren, det gick bra trots att vagnen är lite trång. Vi har en resa framför oss och jag vill att han ska kunna sova sina lurar i vagnen då, vi kommer att röra på oss en del under semestern :?

Lenita
Mamma till Elina 040919, kurad vid 22 mån och Valter 061024, standardmodellen från 3 mån,kurad vid 5,5 mån!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej igen :D
Det bästa är att ha samma sovplats till samma lur, om jag vore du :wink: skulle jag ha Valter i vagnen andra luren hela tiden nu.
Jag har Fridas em-lur i vagnen, de andra i sängen, och det funkar jättebra! Många har daglurarna i vagn upp till året, och att det är trångt verkar inte vara nåt problem :!:

Och jag tror du gör helt rätt som kör helgen också, så det inte finns risk för vacklande attityd - och förresten tror jag du kommer att få sova som en gris ändå i helgen :D

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
lenita

Inlägg av lenita »

miar70 skrev:Hej igen :D
Det bästa är att ha samma sovplats till samma lur, om jag vore du :wink: skulle jag ha Valter i vagnen andra luren hela tiden nu.
Jag har Fridas em-lur i vagnen, de andra i sängen, och det funkar jättebra! Många har daglurarna i vagn upp till året, och att det är trångt verkar inte vara nåt problem :!:

Och jag tror du gör helt rätt som kör helgen också, så det inte finns risk för vacklande attityd - och förresten tror jag du kommer att få sova som en gris ändå i helgen :D

Kram Mia
Okej! Ska ta en funderare på hur jag gör med daglur nr 2! Är lite osäker på vår vagn dock....viss risk att fall ur då det inte är något som tar emot vid fötterna, om du förstår :? Vi har en Emmaljunga Classic sittvagn utan insats...

Låter härligt att få sova som en gris... får hålla det målet för ögongen :lol:

Tack!
Lenita
Ewa

Inlägg av Ewa »

Hej Lenita!

Bara kommentar till vagnen:
Vi har en Emmaljunga Classic sittvagn utan insats...
Känner mig smått korkad här :oops:. Förstår jag rätt med insats, menar du åkpåse :-k?

Vi har Emmaljunga Classic Duo och använder nu sittvagnen för Disas sovlur. Disa sover på magen däri, fastspänd i befintliga selen, därmed ingen risk för att hon faller ut, vare sig bakåt eller över kanten, om man säger :wink:. (Det är hyfsat mjukt nu med teddyåkpåsen, men eftersom det snart blir för varmt har jag klippt till en liten "madrass" och gjort hål för att få igenom selen där också - så att hon ska kunna fortsätta sova där även i sommar.)
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
lenita

Inlägg av lenita »

Ewa skrev:Hej Lenita!

Bara kommentar till vagnen:
Vi har en Emmaljunga Classic sittvagn utan insats...
Känner mig smått korkad här :oops:. Förstår jag rätt med insats, menar du åkpåse :-k?

Vi har Emmaljunga Classic Duo och använder nu sittvagnen för Disas sovlur. Disa sover på magen däri, fastspänd i befintliga selen, därmed ingen risk för att hon faller ut, vare sig bakåt eller över kanten, om man säger :wink:. (Det är hyfsat mjukt nu med teddyåkpåsen, men eftersom det snart blir för varmt har jag klippt till en liten "madrass" och gjort hål för att få igenom selen där också - så att hon ska kunna fortsätta sova där även i sommar.)
Bra ide Ewa! Att jag inte tänkt på att använda selet :D

Med insats menar jag en hård lift som man har den första tiden; hård botten mjuka sidor :wink: Vår vagn ä något smalare än er, så det blir lite trängre för lillen, men det borde funka ändå :D Kolla in länken så ser du vilken vagn vi har :D (Classic Sport)
http://www.emmaljunga.se/start.asp?lang=SE&country=SE

Tack för tipset :heart:

Lenita
lenita

Inlägg av lenita »

Då var det dax igen :D Åttonde natten är nu avklarad...

:arrow: Pappa lägger, går fin fint, somnar efter lite bök och stök, ca 10-15 min :D

:arrow: Vaknar 05.55...alltså 5 min innan klockan ringer. Jag avvaktar lite, men ger sedan en ramsa för att få honom lugn innan klockan börjar ringa. Funkar inte så bra, men han tystnar till klockan och jag stormar in glatt :D

Äntligen kom natten som jag väntat på, lillen sov nu 11 timmar utan att behöva hjälp från oss :D Jag är så glad, så glad :mrgreen:

Nu är det bara att bibehålla attityden och njuta :heart:

/Lenita
duggan

Inlägg av duggan »

Gratulerar till ett mycket bra jobb! :thumbsup:

Sov så gott i helgen!!! Visst har du läst att dom kan få ett återfall som varar i en natt, alltså det är absolut inte säkert att det kommer att hända hos er men så du vet om det blir tokerier en natt så är det helt normalt!
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:D Ibland älskar jag bara att ha rätt :wink: :lol:
BRA jobbat :!:
Kram Mia
lenita

Inlägg av lenita »

duggan skrev: Visst har du läst att dom kan få ett återfall som varar i en natt, alltså det är absolut inte säkert att det kommer att hända hos er men så du vet om det blir tokerier en natt så är det helt normalt!
Tack duggan för all hjälp :heart:

JA, jag är förberedd på ett återfall :D Det ska nog inte vara några problem :lol:

Tack Mia :heart: Du hade rätt!!! Tack för all hjälp!

Och för att inte glömma någon, TACK ALLA NI ANDRA :heart: som hjälpt oss under resan :!:

Lenita
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

=D> =D> =D>

Välkommen till de sovandes värld ;-)

Snyggt jobbat!!!

:thumbsup:

/Fjällmor
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Superbra jobbat :!: =D> \:D/ =D>
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Elle

Inlägg av Elle »

Vilken härlig läsning Lenita, strålande jobbat =D> Sov så gott nu hela familjen :sleep: NJUT av det ni uppnått och vård det ömt!

När du har ork får du gärna skriva om er resa i tråden "Livet efter kuren- en uppmuntran", så kan fler få ta del av era erfarenheter.

Tack :heart:
/Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
lenita

Inlägg av lenita »

Elle skrev: När du har ork får du gärna skriva om er resa i tråden "Livet efter kuren- en uppmuntran", så kan fler få ta del av era erfarenheter.
Tack Elle, Fjällmor och TorsMamma :heart:

Ska skriva i "Livet efter kuren..." här framöver :D Vill bara låta det gå ett tag, har lite svårt att tro att vi är i hamn redan :D Får inte glömma att detta är en process :!:

Nu ska jag gå och sussa lika gott som Valter gör :sleep:

Lenita
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"