andra natten gjord...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Madeleine_79

andra natten gjord...

Inlägg av Madeleine_79 »

Igår kväll tog det "bara" 50 minuter att natta Adam, fast denna gång så buffa jag max två minutet så det var ett himla spring ut och in..
Han sov gott tills halv sex i morse, jag vakna av en hysterisk Adam :x Jag gick in till han, la han till rätta och buffa han lugn.. han blev inte lugn, han bara skrek och skrek och skrek, och mitt tålamod blev sämre och sämre..
Så jag gjorde det som absolut inte ska göra :oops: :oops: jag tog upp han efter 40 minuters kämpande och amma han.. vet som sagt var att det är fel..
Han sov sen tills kvart i åtta på morgonen.
Nu har jag ett par frågor till er som jag vil ha hjälp med:
:?: Har kuren blivit totalt förstörd nu?
:?: Jag vill ju att detta ska funka, men han verkar ju inte bli lugn när jag buffar han.. Hur ska jag göra?
:?: Finns det ngn annan som haft det så här i början? Det sähs ju att det bara ska ta max två minuter att natta barnet andra natten?
Mycket stolt mamma till Oliwer tv? ?r och Adam 8 m?nader! :)
Har ?ntligen best?mt mig att lyckas med att f? Adam att sova hela natten!
Startar 21/2-05
Anna-Carin

Inlägg av Anna-Carin »

Hej !

Det du berättar om Adams protester chockar mig inte alls, vår kille protesterade våldsamt både första och andra natten. Som längst tror jag att jag for ut och in i rummet med buffningar, solfjädrar och hela arsenalen under 1,5 h tid UTAN UPPEHÅLL. Jobbigt var det, men jag tvekade faktiskt aldrig på att jag gjode rätt. "För din skull lille vän" tänkte jag och fortsatte. 3e natten kom vändpunkten, han ville sova...och han sov :sleep: Vi har fortfarande lite vargtimmesuppvaknande att jobba på, annars funkar det bra sedan den där 3e kur-natten.

Alltså, vad jag vill ha sagt är, tro på vad du gör och bara fortsätt. Ingenting är förstört, bara kör på och glöm det lilla avsteget.

Lycka till !

Anna-Carin
Dotter f?dd 2002
Son f?dd 2004
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"