En REN viktväktartråd....

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Sommar

Inlägg av Sommar »

Hej hopp!
I onsdags skrev jag in mig på VV i söllskap av dotter med myror i rumpan, så många russin gick det åt :lol: Och jag var totalt svett efter :lol:

Sen fick jag maginfluensa igår :shock: så jag har inte kunnat följa programmet, men nu känner jag mig mkt bättre så nu ska jag börja räkna ordentligt imorgon!

Rapporterar på onsdag efter vägning...

Kram Emma
Mamma till Annie 051020
duggan

Inlägg av duggan »

Vad bra Sommar, det blir spännande att se hur första veckan vart.

Jag måste erkänna att denna vecka har varit den allra jobbigaste, jag har varit så fruktansvärt godis-sugen..hujja, det har nog med påsken att göra. Vart man än ser sig om så är det ju påskägg, godis eller dyl. Jag har varit s nära att bara trycka i mig alla godisar som vi hade köpt till dotran, men kunde hejda mig i sissta stund.

Men jag har kört dubbla motionspass 3 dagar av denna vecka iaf, så jag hoppas på stordåd på måndag =)
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan! :D
Jaha då var det måndag igen då, vägning alltså. Jag känner mig missnöjd denna vecka, vågen visade -0,4kg, jag måste erkänna att jag hade hoppats på mer. Nåja nya tag, idag, jag ska åka och köpa löparskor imorgon för nu ska det börja springas hade jag tänkt.

Efter 8 veckor är viktnedgången prick -8kg. :roll: jag hade tänkt mig ytterligare 8kg till midsommar! Vad tror ni om det?!
Sommar

Inlägg av Sommar »

Härligt Duggan =D> \:D/ Tänk på att du faktiskt klarat 8 kg totoalt :D Jag tycker du ska klappa dig själv på axeln, för vi vet vilket arbete som ligger bakom!
Jag återkommer på onsdag...
Kram från hon som ätit 1½ våffla idag #-o :shock:
Mamma till Annie 051020
duggan

tackar

Inlägg av duggan »

Tack sommar, jag känner mig redan bättre jag har cyklat in till stan idag det tar 30min enkel väg och jag har trampat hela tiden, till å med i nerförsbacken. Så nu köpte jag dom hett efterlängtade skorna och cyklade sedan hem tot 1 h effektiv cykling och sen när jag kommit hem och varvat ner lite så tog karl gossen i vagnen och jag tog på mig ny skorna och for och sprang 6km, så nu känner jag mig verkligen duktig denna vecka ska detta gå superbt! Attityden du vet :wink:
Ååh du en våffla har ingen dött av, MEN inge mer. Visst?!

Ett tips när jag är super sötsugen så brukar jag ta en banan och ringla 1msk cola- eller choklad sås över och man blir verkligen mätt på sötsaker av denna. Jag tror 1msk är 0,5 p eller var det 1p? Nåja det blir ju antngen totalt 1,5p eller 2 p plus att man får i sig frukt och blir faktiskt mätt!!!

Det blir roligt att höra på onsdag hur din vecka varit! :D
Lua

Inlägg av Lua »

Vad bra ni är! =D>
duggan

Inlägg av duggan »

Tack Lua, imorgon är det ju din tur! :thumbsup:
Lillstrumpan

Inlägg av Lillstrumpan »

Hej på er! Vad duktiga ni är!
Hoppar in här i tråden som gammal viktväktare (borde kanske gå med igen- släpar runt på ett och annat extra kilo :? )
Men mitt bästa sötsugs 0 points recept då var att mixa frysta hallon med Sprite Zero! Blir som en slags sorbet...rätt ok!
Annars tablettask - är inte det typ 1,5 points?...kan ju räcka riktigt länge om man riktigt suuuger på de små bitarna.
Lycka till nu och heja heja! :D
Stora 0630 Lilla 0903
duggan

Inlägg av duggan »

Lillstrumpa..ooh tack det lät ju som ett jätte gott mellis ju och 0p, det ska jag absolut prova. Slurp och jag som älskar hallon! mera sånna här tips tack!!
Lua

Inlägg av Lua »

Ska provas här med! Lät ju supergott! =P~

Duggan förresten! Har du sett att det är ny kurs i Gastsjön i sommar redan? Jag ska åka. Läge för samåkning, eller hur?

Kram Lua. :heart:
duggan

Inlägg av duggan »

Är det kurs redan nu sommaren -07? Ja självklart är det läge för samåkning då! :lol:
Sommar

Inlägg av Sommar »

Hej igen!
Nu har jag varit och vägt mig! -2,5 kg \:D/ Jag är så glaaaad!! :D Lika mkt till nästa vecka ska man väl inte hoppas på men något kilo eller så vore ju kul!
Kram Emma
Mamma till Annie 051020
Lua

Inlägg av Lua »

Herregud, Sommar! Vilken start! \:D/ [-o< :-({|=

Jag har också vägt mig idag: -1,5 kilo! Jag är supernöjd.

Kram, kram, kram från Lua. :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Ett annat rätt ok godistips är frysta jordgubbar. Det är både kallt och gott!
duggan

Inlägg av duggan »

Men tjejjer då, ni imponerar på mig rejält!! Kilorna bara flödar, sen när vi har gått i mål så måste vi lägga ihopp alla kilon och se hur mycket det blir tillsammans, en hel del skulle jag tro!

Jag måste säga att jag kämpar med min motion denna vecka för nu ska kilona av!
Måndag- prom 1h, 1h effektiv cykling
Tisdag- prom 1h i storm
Onsdag prom 1 h, 50 min jäkligt effektiv cykling (jag offrade "men in trees" för detta pass)

Oj ja det har ju bara gått 3 dagar men här ska motioneras! :lol:

Lua jag tänkte på stackars dig som är svenska lärare som måste läsa min jäkligt dåliga svenska, haha jag är rusktigt dålig på att skriva korrekt. #-o
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"