Vaknar efter 30 min trots magläge

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
kokos

Inlägg av kokos »

Hehe vi har duschen precis bredvid Adrians rum och då kan man ju gå och duscha och praktiskt taget ramsa från duschen om det blir kris. Fast det är faktiskt ofta så att om jag sysselsätter mig med nåt så somnar han.

Men dusch-tipset var mer ett exempel, förstår att det inte fungerar i alla hem :)
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Kristin

Inlägg av Kristin »

Bettty skrev:Nä, som sagt, på med attityden. Det var ju du som svarade mig i ett inlägg att "5-minuter är ju ingenting!" :wink:
Har jag verkligen sagt det Betty :shock: :D???? Det måste absolut ha varit före den 20 januari (dvs före Japan). Jag har ju varit cool 8) i ett tidigare liv..

Jag vet, jag känner knappt igen mig själv sedan flytten hit :? . Har ABSOLUT för lite att göra när jag har så mycket tid över att SUPERFOKUSERA så mycket på lillemans sömn :evil:! Sedan vi kurade honom i början av nov-04 så har jag nog aldrig varit som jag är nu. Hela vargfamiljen bor hos oss på dagarna :twisted: :twisted: och de måste BORT, BORT, BORT för annars är de det enda jag kommer att minnas av den här resan och det vore ju jä-ligt synd ( :oops: ) eller hur?

Kram
Kristin -dags-för-uppryckning
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Mindy

Inlägg av Mindy »

Kristin, nu tycker jag att du verkar vara på gång! :D Ut och gå och titta i skyltfönster under långluren! Det tror jag är en bra idé! :D
Eller så sätter du igång och typ renoverar i lägenheten, det funkar också. Jag kände att mina "pang-reaktioner" :wink: satt kvar länge från den första spädistiden då vi t o m fick ställa klockan för att förekomma vår lille son med mat (för tidigt född) men nu är vi igång och renoverar i huset och då har man VERKLIGEN annat att göra och Attityden blir mer självklar av sig självt....

Jag har förståelse för att det är risk för överkoncentration när man är hemma och kanske rätt mycket ensam - i ett nytt land dessutom. :shock:
Det här fixar du, nu har du ju själv ringat in problemen! :D
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
Bettty

Inlägg av Bettty »

Hej igen!
Ja, du sa faktiskt så! :D Sökte upp det på alla mina inlägg för att kolla att jag inte misstagit mig... Det var t.om 6 februari :D
Tror du är lite lik mig faktiskt, ena dagen går allt såå bra och andra dagen funkar ingenting!! :oops: Dramaqueen var det va? :wink:
Mamma till tv? sm? gullungar, en p? 2 1/2 ?r (ej kurad) och en p? sex m?nader (kur startad 23 Januari, mycket lyckat!)
Kristin

Inlägg av Kristin »

Hej på er :D!

Måste bara få berätta (fast ni ligger o sover nu..), men plutten sov HELA sin fm-lur och vaknade strax innan med ett JOLLER :shock: :shock: :D :D!

Jag är så GLAD så GLAD! Jag menar, har det någonsin hänt???? Inte sedan vi kom hit i alla fall.

Det KAN ju vara en engångsföreteelse, men skit samma, jag är glad för denna gång.

Hej hopp!

Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Kristin

Inlägg av Kristin »

Hej igen!

Plutten vaknade efter ca 1 h 15 min (totalt är den 1,5 h) av långluren och skrek. Jag sprang in och pangsolfjädrade och buffade honom lugn. Ramsade på vägen ut, men han fortsatte att skrika. Jag börjar sysselsätta mig som en idiot :wink: och tar tiden. Hade bestämt mig för att vänta i 5 min innan jag gjorde något igen. Gick in efter 5 min "ljudgörande" och lade honom tillrätta och ramsade på vägen ut. Fortsatte och sysselsätta mig. Pratade högt för mig själv och sjöng till och med en truddelutt :oops:.... Ramsade efter 5 min igen. Så där höll det på t o m marginalkvart. Lyckades inte att få honom att somna om :cry: :evil:, men bryter inte ihop för det. Jag försökte i alla fall OCH attityden var med hela tiden! Mådde inte "dåligt" en enda gång. Tog upp honom rödgråten och det händer att jag blir jätteledsen över detta, men inte idag. Nu sitter han och jollrar brevid mig - barn är konstiga.

Kanske måste jag göra så här ett antal gånger för att han skall förstå? Igår sov han ute hos en kompis och sov hela luren ut (vaknade visserligen med ett skräckskrik, men man kan ju inte "få allt" :wink:.)

Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Kristin

Inlägg av Kristin »

Hej alla glada :D!

Vet ni vad som hände idag :roll:?????

Jag provade något helt nytt :D!

Plutten vaknade som så ofta efter drygt 30 min (av 45) och då bad jag min sambo skicka iväg en ramsa. Själv stod jag och fönade håret och fortsatte med det. Har ju bestämt mig för att avvakta längre än 1 min :oops: innan jag ramsar igen... När sambon gick ut för att löpträna, stängde jag av fönen och kunde då fortfarande höra pyret skrika argt. Då kände jag (håll i er nu...) "NEJ NU JÄ-LAR FÅR DET VARA NOG :evil:!!" och ställde mig utanför pluttens sovrum och ramsade nästan förbannat (nåja, väldigt bestämt och mopsigt i alla fall..). Gick tillbaka och fönade lite till och döm om min förvåning att plutten hade tystnat när jag var klar :shock: :shock: :roll:.... OK, han sov inte, MEN han var lugn de sista 4 min av luren.

TJO HO vad kul det var att få uppleva det här :D! Helt nytt! Lika nytt som att han för någon dag sedan vaknade, visserligen för tidigt på en kortlur, men han JOLLRADE!

Är jag på gång eller är jag på gång?? \:D/

Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Gäst

Inlägg av Gäst »

:thumbsup: Toppen! Du ser - du KAN om du bara gör det du innerst inne känner att du vill och är rätt :roll: :wink: :lol: !
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"