gosedjur i sängen?

-josefine

gosedjur i sängen?

Inlägg av -josefine »

Adam som har hunnit bli 1,5 år börjar säga att han vill ha med en nalle då han skall sova. Är lite fundersam om han skall få en sådan eller inte. Synpunkter, fördelar och nackdelar får gärna delas!
son f?dd augusti 2005. Verktyg och standardmodell sedan f?dseln. Kurad efter kaos och sover numera 12 h!
nilam

Inlägg av nilam »

Hej

Jag ser inga nackdelar att ha något med sig i sängen, för mina tjejer har det gått i perioder och inte varit ETT gosedjur utan lite olika.
Min mellan tjej 2,5 år är mitt uppe i trotset :heart: och de senaste veckorna har följande saker varit med i sängen :shock:
Paraply, hopprep (fick ej följa med :cry: ) böcker, tallkotte, STORAnallebjörnen, mynt mm

Den enda nackdelen jag kan se är att om ett gosedjur blir favoriten och den skulle försvinna, då kan det bli tråkigt.

//N
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Visst ska Adam få ha en nalle med sig! Ett gosedjur är alltid tillåtet, likaså en snuttetrasa. Men inte mer än så!
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D
Mina tjejer har varsin gosefilt, och varsin mjuk docka.

Gosefiltar finns det 2 till varje tjej, så det går att skifta vid tvätt.

Docka finns det en extra mjuk reserv-docka, som båda är medvetna om att den "duger" när deras är i tvätten.

Så gör vi :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Det klart att han ska få ha en liten nalle :wink:

Vega har snuttefilt ( ett örngott i tre delar) som vi tvättar växelvis. Dvs hon har alla tre i sängen, och så tvättar vi ett i veckan ungefär.

Hon har snuttisarna enbart i sängen, dvs vi säger hejdå till dem när hon går upp. Då riskerar de inte att komma bort lika lätt heller.

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Ewa

Inlägg av Ewa »

Visst ska han få ha en nalle :heart:. Ett tips är dock att se till att den tål maskintvätt så att den kan tvättas med jämna mellanrum. Genom att tvätta och hålla fräsch redan från början slipper man sunkiga ingrodda pyren som aldrig får komma i närheten av ett "bad" för att de ska lukta på ett visst vis.
Anton har en säl som badar 1 gång i månaden och Disa har snuttefilt (3 som vi varierar mellan medan de andra tvättas).
Kram Ewa
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Min syster harr två identiska "Herr Katt" mjukisdjur till sin son. Med jämna mellanrum kokas det "Herr-katt" - soppa vid stugan på landet, i steriliseringssyfte. 8) I stan tvättar sig Herrarna Katt i tvättmaskinen. :shock:
tove79

Inlägg av tove79 »

Varför inte? Jag tror att ett gosedjur är bra, mysigt, trevligt och något att i skilda situationer tanka lite trygghet ifrån.
Gustav fick redan på BB en liten nallebjörn som jag i väntans tider gått och köpt till mitt ofödda barn. Den övergav han sin första födelsedag för en tiger med härligt kramiga armar och ben och en uppsyn i det broderade ansiktet som är skrattretande likt Gustavs. Han älskar sin Tiger och har den med sig i sängen, och när han reser bort så följer den med. Jag ser inget negativt i det.
Ivar fick ett litet ulligt lamm när han föddes och det har jag medvetet lagt hos honom i sängen, och när vi åkte till Gastsjön så fick det följa med.
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
-josefine

Inlägg av -josefine »

Tack för alla svar. Adam har nu fått ha med sig något i sängen, men jag tycker att vi har trasslat till det för oss... Ena dagen vill han ha den ena nallen och andra dagen den andra. Han vet precis vilken han vill ha och ger vi fel sak säger han bara att han vill ha den andra! Så hur göra då? Skall vi bestämma ett gosedjur åt honom som han får ha eller vad tycker ni om detta att byta. Jag tycker att det är svårt för om vi tillåter en nalle så varför får han inte då ta en annan nalle eller varför inte speldosan eller någon annan leksak, för nallen är ju trots allt en leksak?? - om ni förstår vad jag menar. Samtidigt skulle jag inte vilja neka honom ett gosedjur eftersom det verkar vara viktigt för honom att ha något med i sängen!
Tacksam för mera input;)
son f?dd augusti 2005. Verktyg och standardmodell sedan f?dseln. Kurad efter kaos och sover numera 12 h!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ett tips:

läs vad Anna skriver i Barnaboken om trots och just sova med nallar... 8) Verkar som en av er där hemma har läst just den biten, s.a.s ... :lol:
nilam

Inlägg av nilam »

Det kanske är lite förstrots på G :roll:

Jag tycker inte det har varit några problem att mina tjejer har ändrat "sängkamrat" natt efter natt, bara det inte blir det gosedjuret, nej det, nej det,nej.......du förstår, han vet vilket han vill ha fine

Min stora 4,5 år har NU börjat att ha ett djur med sig varje kväll och Lillasyster 2,5 år har haft samma gris i över ett år, men innan dess var det olika. och nu i natt är det My little pony modell större som ligger brevid :shock:

//N
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
-josefine

Inlägg av -josefine »

OJ vad ni var snabba med att svara :)
Päivi, var står det i barnaboken, det har jag helt missat.

Det kan nog bra vara att vi har en förtrotsare här hemma, borde läsa massor om det ämnet, känner mig så osäker på vad han skall få och inte.. Nåväl, det borde kanske bli en annan tråd för det handlar ju inte om en sömnfnurra!
Gäst

Inlägg av Gäst »

på sidan 500 börjar Nallningen... 8) Nu är det ju antagligen förtrots, så antar att du får köra en lite modifierad variant... :roll: Men du kanske får lite tankar?
-josefine

Inlägg av -josefine »

Jag hittar inte... Har en äldre variant av BB. Vad heter kapitlet?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Liten blir stor - trotsåldern jag vill jag vill inte.
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"