Sova borta
Sova borta
Funderade lite pa hur vi ska gora om vi ar bort bjudna nan kvall, och inte ar hemma vid nattningen, hur gor vi da? Lilla a ar 1 ar och saker sovare sen vi kurade henne i november. Vi har sovit borta innan, men det ar hos mor- och far foraldrar, dar vi har resesang at henne. Vi har alltsa ingen sjalv att ta med om vi ska bort nan kvall. Hur kan vi natta henne da? Jag tvivlar pa att hon halls kvar pa nan madrass pa golvet, och vet inte heller om jag vill testa det..! Eller kunde det funka? Vagnen ar inget alternativ for oss heller, eftersom vi bor i stad, och de flesta av vara vanner bor i lagenhet utan hiss. Nu ar det inte direkt aktuellt, men det kunde kanske vara roligt att kunna tacka ja till middags inbjudningar i framtiden. Rad och tips?
lilla a mars 06
lillebror 2.aug 09, 35+6
lillebror 2.aug 09, 35+6
Hej!
Jag håller med lua
Skaffa en begagnad (eller ny) resesäng.
Vi har haft stor nytta av våran på sena kvällar då vi varit bortbjudna.
Nuförtiden (men nu är tjejerna snart 4 år, och snart 6 år) lägger vi dem i värdparets dubbelsäng.
Visar direkt när vi kommer vart de ska sova, och när et är dags lägger vi dem bara. Och så kan man själv sitta och nattsudda och dricka vin, tills det är dags att åka hem 8)
I den åldern ni har, är det svårare med stor säng, det behövs nog kanter
kram anna
Jag håller med lua
Skaffa en begagnad (eller ny) resesäng.
Vi har haft stor nytta av våran på sena kvällar då vi varit bortbjudna.
Nuförtiden (men nu är tjejerna snart 4 år, och snart 6 år) lägger vi dem i värdparets dubbelsäng.
Visar direkt när vi kommer vart de ska sova, och när et är dags lägger vi dem bara. Och så kan man själv sitta och nattsudda och dricka vin, tills det är dags att åka hem 8)
I den åldern ni har, är det svårare med stor säng, det behövs nog kanter
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Sagt och gjort! Den är redan beställd! Hittade jättesmart "tält" modell som inte väger mer än 2-3 kg, som kan fällas ut och in i en handvändning. Så fort den är hemma ska det övas att sova i den. Så kanske vi kan få lite socialt liv igen på kvällarna. Tack för tipset båda två, ibland är svaret på ens fråga bara så obvious att man inte själv kan se det.. 
lilla a mars 06
lillebror 2.aug 09, 35+6
lillebror 2.aug 09, 35+6
-
Svantemamman
-
Gäst
Hej Svantemamman!
Vi har också ett sånt tält - suveränt! KOlla den länken för mer info:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... 5738#75738
/J
Vi har också ett sånt tält - suveränt! KOlla den länken för mer info:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... 5738#75738
/J
Hej svantemamman, vi köpte en sån här, på:
www.deryan.nl (travel cot-baby luxe) vi köpte den genom en dansk hemsida, eftersom vi bor här; http://www.barnevognshuset.dk/product.asp?product=1502, vet inte var de säljs i Sverige. Den fäller ut sig själv, ser ut som ett litet tält, med luftmadrass. Väger ca.2 kg. Vi har inte provat den ännu, men den funkar utmärkt som lektält än så länge!
www.deryan.nl (travel cot-baby luxe) vi köpte den genom en dansk hemsida, eftersom vi bor här; http://www.barnevognshuset.dk/product.asp?product=1502, vet inte var de säljs i Sverige. Den fäller ut sig själv, ser ut som ett litet tält, med luftmadrass. Väger ca.2 kg. Vi har inte provat den ännu, men den funkar utmärkt som lektält än så länge!
lilla a mars 06
lillebror 2.aug 09, 35+6
lillebror 2.aug 09, 35+6
-
Svantemamman
Jag hade ju helt glömt min fråga här! 
Tack JennyH och stora A! Har kollat på länkarna, kanon
Funderade lite över madrassen, den danska behöver man ju blåsa upp - kändes det bökigt? Borde i och för sig bli mjukt o skönt.. Hur är er madrass JennyH? Vi har en vanlig resesäng hos min mamma men den måste man nästan ha extra madrass i, annars blir det jättehårt.
Tack JennyH och stora A! Har kollat på länkarna, kanon
/Karin
Mamma till finaste busfröna födda april 06 och jan 08
-
Gäst
Oj, visst är jag snabbast i stan på att svara
Jo, madrassen är ärligt talat inte så mjuk, i min smak. Om det finns ett extra täcke där vi ska sova, så viker jag det på tre och lägger under madrassen. Men det är mest för att skjuta mina egna vargar - Anton sover hur gott som helst även utan täcke under madrassen...
, vilket han gjort massor av nätter.
Kram Jenny
Jo, madrassen är ärligt talat inte så mjuk, i min smak. Om det finns ett extra täcke där vi ska sova, så viker jag det på tre och lägger under madrassen. Men det är mest för att skjuta mina egna vargar - Anton sover hur gott som helst även utan täcke under madrassen...
Kram Jenny
-
Svantemamman
Ja som blixten!
Okej, ja, misstänker också att det där med hårdheten kanske mest är min idé...
Bara en fråga till innan jag bestämmer mig...(och tar plats på helt fel forum för vidare resesängsdiskussioner
) Köpte ni solskyddet också, och i så fall verkar det bra?
Okej, ja, misstänker också att det där med hårdheten kanske mest är min idé...
Bara en fråga till innan jag bestämmer mig...(och tar plats på helt fel forum för vidare resesängsdiskussioner
/Karin
-
TorpSara