Så gick första natten...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Madeleine_79

Så gick första natten...

Inlägg av Madeleine_79 »

För det första så var han inte så lätt road precis! Men jag gav mig inte,, jag skulle ha en skrattande unge i sängen :D
Jag fick han i säng 20.10, buffade han fyra ggr fyra ggr! Avsluta med solfjädern, gick ut och började ramsa direkt! Han svar på det genom att gråta, jag gick in, la han till rätta, buffa fyra ggr tre ggr, gick ut, ramsade, jag fick ett tyst svar, tog då bekräftelse ramsan.. Efter detr så hör jag hur han ligger och jollrar och skrattar för sig själv.. jag avaktar tills han börjar bli ledsen, då går jag in och buffar, kommer ut 30 minuter senare, han blev inte lugn förrän dess :o Jag gick ut och ramsade för han , fick gå in igen och var säkert där en kvart, gick ut, ramsade, ja så där höll det på från halv nio till halv tio :shock: :o
Nu undrar jag vad JAG gjorde för fel? Har fått för mig att om man lyckats buffa rätt så ska det ta två minuter för dem att lugna sig..

Hur ska jag göra nu på fm när han ska sova sina 45 minuter? Ska jag buffa direkt, eller ramsa först?

Visst är det så att när man ramsar så ska man göra det ggr 4, 6 eller åtta, i en följd, och när man gjort det ska man väl avakta på svar och sen gå in om han blir ledsen eller??

Hur tror ni att det kommer gå i kväll då?
Mycket stolt mamma till Oliwer tv? ?r och Adam 8 m?nader! :)
Har ?ntligen best?mt mig att lyckas med att f? Adam att sova hela natten!
Startar 21/2-05
camilla

Inlägg av camilla »

Buffar gor man tills han slutar skrika, da slutar du direkt och ramsar pa vagen ut. Om han inte skriker da du lagger honom pa dagslurarna sa buffar du inte heller (buffningarna e inget han skall vanjas vid som tex ramsan) utan ramsar endast som besked pa att nu ar det sova som galler. Du skall borja ramsa pa vagen ut och inte da du redan ar ute ur rummet. Gick resten av natten bra? Stark din sakerhet infor kommande natt, attityden e viktig(ast) sa det ar ingen ide att ga runt och grunna pa hur det kommer att ga inatt utan bestam dig for att hur det en blir sa skall du reda upp det hela med hjalp av verktygen
Lycka till!!
Mamma till tvillingarna Emma och Sara f?dda 040712 i v.36+4. Kur paborjad 7/1-05 och sedan dess sover hela familjen gott!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"