Bebis-07! Redan tillverkad...

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Fjällfar är varken inkopplad eller informerad...

8)
Lovis

Inlägg av Lovis »

Jamen då passar jag väl också på att tala om att Ingrid ska få ett litet syskon i juni :!:
Hoppas allt ska gå lika bra denna gången med standardmodell och allt! Och att de ska trivas med varandra i samma rum när den dagen kommer.

Hälsningar från en illamående.... :shock:
---------------------------------------------------------------------

Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: Jaha Patrik, då förstår jag. ...viskgrattis härifrån också....

Och slå-på-trumman-GRATTIS till Ingrid med familj! :heart: Jag skulle önska att min unge också blir en junibebis men troligast är nog juli. :D

8) Special agent winter mountain people dubble 0-seven on a mission for more babies in the world... :lol:

Kram Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

fniss! :lol: :lol: :lol:

Affirmationer, du vet...
Mamma S

Inlägg av Mamma S »

patrik, sager ett liiiiitet grattis. September blir en bra manad :D
3 fina...2005, 2007, 2010
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Hoppsan, jag är vist ej gift med en som ska fylla 35 utan en som ska fylla 13 :o

Lotta kom idag hem efter ett sådant där KUB-test där de kollar efter Downs odyl och hon hade någon siffra som var över 1 på 2000. En normal 20-åring ligger på typ 1 på 1 350.

Känns ju skönt + att det hade varit full fart på ungen!

När dörren skulle stängas bakom henne frågade doktorn om hon inte frågade det som precis ALLA andra frågoar, Lotta kom ej ens på vilken frågan skulle vara så han fick berätta. Kan ni gissa frågan?
Patrik Andersson

Pappa till Linnea född 03-10-11, Alexander som kom 19/8 2005 och så Matilda som föddes den 16/9 2007. Alla kurad sen start.

http://lottrik.blogspot.com
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: Trevligt med så ungdomlig fru!

Vad var det då? Vavavava?

Kram Jannika
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Frågan är inte så udda men vi kom ej på den, det handlade helt enkelt om vilket kön barnet har.

Könet vet vi fortfarande inte men jag har nu inte bara fått se bild från ultraljudet utan videoupptagning och det känns ju häftigt at vara på g igen!
Patrik Andersson

Pappa till Linnea född 03-10-11, Alexander som kom 19/8 2005 och så Matilda som föddes den 16/9 2007. Alla kurad sen start.

http://lottrik.blogspot.com
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej alla tillverkare!

Här är det full rulle i magen mest hela dagarna. Är i v 27. Eftersom magen är modell large så brukar jag luta boken mot den när jag läser. Då puttar bebin så förfärligt att det blir svårt att läsa. :lol:

Efter Gastsjö-veckan med mycket stillasittande, lite sömn och oregelbundna mattider känner jag plötsligt av mina fogar igen. Jag som trodde jag skulle slippa den här gången... Det kanske lugnar sig om jag intar viloläge ett par dagar framåt. Vi får se.

Kram Jannika
Tokaungen
Kontakt:

Inlägg av Tokaungen »

Hej!

Ja, nu börjar det närma sig ordentligt för mig här med bf idag! :D Men, inga känningar alls än så länge och med två (väldigt...) aktiva barn här hemma känns det som att lillebrorsan har det rätt bra där inne.

Rapporterar när det blir förändringar men annars undviker jag helst stillasittande framför datorn. Njuter hellre av det otroligt vackra vårvädret utomhus med barnen!
Tokaungen
Selma född juli 2003 :heart:
Ellie född december 2005 :heart:
Gustav född 7 april 2007 :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Åh, vad spännande! Rapportera!

Kram Jannika
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

En liten rapport från mig:

Jag tror att jag är i vecka 15-16. Inga sparkar än... i början kände jag nå't men det var mera som nån sorts muskelryckningar i livmodern eller kanske blåsan? Efter en blödning i vecka 11/12 och ett dygn på sjukhus så ska faran vara över. Vid ett uppföljande UL såg man att det var hinnan som lossnat lite och att det stod kvar "gammalt" blod som kunde komma ut när som helst... jättekul! Så nu går man hela dagarna och droppar gammalt brunt kladd... :roll: :oops:

På nätterna kan jag få kramp i magmusklerna när jag ska vända mig om. Är det nån annan som får det? Skumt tycker jag... Men jag kan faktiskt fortfarande sova på mage, trots att jag börjat använda mammakläderna.

Jag tycker att jag är mycket mera trött och slut den här graviditeten. Trötthetsperioden borde ju vara slut nu, eller? Kanske beror på att jag faktiskt har Tuva att ta hand om, men jag kan ju inte påstå att jag överanstränger mig på hushållssidan... :lol:

Längtar efter att få komma och prata med min barnmorska, men det verkar som man gör det mycket mer sällan under andra graviditeten. Har bara skrivit in mig och ska inte träffa henne förrän i maj. :?

Längtar efter sparkar, känns inte som jag törs hoppas annars :roll:
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Jajja

Inlägg av Jajja »

*glad* Å vad härligt med alla era gravida magar!
Jag har oxå en sån.., fast bara i v. 12 är jag. Min 3:e biologiska.., en riktig sladdis :D
Känner som Puffis, att det ska komma livstecken, för jag har inte riktigt förstått att jag är gravid..*ler* Visst illamående några veckor, trötthet mm, men sen då!? Ultraljudet blir inte förren v.18 tidigast..vilket känns som evigheter till *otålig*
Är iag väldigt lycklig över att vi lyckats få till ett mirakel! (Såg på "Kärlekens Mirakel" igår, och tårarna rann nedför mina kinder..*ler*)

Ta hand om er alla!

/Jajja :D
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Här händer det grejer må jag säga :lol:

Krümel
Patrik
Lovis
Jajja

Grattis :heart:

Hoppas att även ni... hrm, ja och Patriks fru... ska få må riktigt bra :D
Jajja