Flygbryderier

Skriv svar
Svantemamman

Flygbryderier

Inlägg av Svantemamman »

Hej!
Ska flyga hem från USA imorgon och funderar på hur vi ska göra med soveriet. Vi flyger först inrikes under kvällen, och sedan går flyget till Sverige i 23-tiden. På vägen hit (för två månader sedan) hade vi en basinett (slags korg som hänger på väggen), men den började bli för liten redan då så vi tänkte bädda på golvet istället. Frågan är om det är bäst att bära honom till sömns eller försöka lägga honom direkt att somna själv?

Bekymret är att om grynet protesterar högljutt så känns det ohållbart att låta honom böka runt därnere, men att ta upp honom då kanske ger än värre signal om att det är farligt därnere?? Min tanke är att det kanske ändå är bättre att visa gosiga "sängen" komplett med kanin och snuttefilt först och sedan bära honom till sömns i selen.

Någon som har något råd i frågan? Pepp mottages också tacksamt... Med hitresan i minnet är jag lite orolig (ska dock stålsätta mig med massor av Attityd och Beslutsamhet så att inte tillstymmelse till oro synes när det väl är dags! :twisted: )
/Karin
Mamma till finaste busfröna födda april 06 och jan 08
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Min spontana tanke är att göra det du tvekar minst på. Alltså känner du dig säker på att något kommer att funka bättre än något annat, så kör på det.
Det är väl trots allt en engångsföreteelse.

Utgå ifrån att han kommer att sova lika bra som han brukar och gör han inte det, så överlever både du och han och så är ni på banan så fort ni kommer hem.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
nilam

Inlägg av nilam »

Hej

Vi flög till USA förra sommaren, och då fick vår 2 åring inte sova på golvet :twisted: pga säkerheten, ha detta i åtanke, ni kanske ska ha en basinett ialla fall.

Jag ramsade min dotter och hon somnade så gott på flyget, värre var det för oss föräldrar ( vet att Anna har åsikter om ramsning offentligt, men alla pratade franska, så ingen förstod :roll: )

Sen säger /LO såå mycket klokt O:)

//N
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Det är ett par veckor sedan min väninna flög med sin 10-månaders till Frankrike. Hon satte honom i flygstolen bredvid sig, ramsade och försvann sedan "mentalt", trots att hon satt bredvid hela tiden. Och Lillen somnade på stört :lol: Jag tror att här om nånsin har attityden den avgörande betydelsen, och därför är det så viktigt att man gör som /LO säger: det som känns minst tveksamt. En gång ingen gång! Om det strular till sig vill säga. Men det gör det ju INTE :wink:
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Det är ett par veckor sedan min väninna flög med sin 10-månaders till Frankrike. Hon satte honom i flygstolen bredvid sig, ramsade och försvann sedan "mentalt", trots att hon satt bredvid hela tiden. Och Lillen somnade på stört :lol: Jag tror att här om nånsin har attityden den avgörande betydelsen, och därför är det så viktigt att man gör som /LO säger: det som känns minst tveksamt. En gång ingen gång! Om det strular till sig vill säga. Men det gör det ju INTE :wink:

Jaha nu strular datorn ursäkta om detta inlägg kommer fler gånger...
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
Svantemamman

Inlägg av Svantemamman »

Tack för kloka svar!
Nu kan jag rapportera hur det gick:
sonen skrek sig till sömns i pappas knä under båda starterna :cry: . Starterna är det han gillar sämst, otålig och aktiv som han är så är det såklart inte poppis att spännas fast i varmt och konstigt flygplan (och sitta så i all evighet innan nåt verkligen händer :?). Han var ju kanontrött och ville inget annat än sova...

Efter dessa pärser (och några till som rörde amerikanska säkerhetsprocedurer och rigida bagageviktkontrollanter) somnade matta föräldrarna i samma stund som sonen tystnade på flyget till Sverige och vaknade en timme senare. Sovande barnet flyttades ner till sin "säng" på golvet under basinetten, med en filt som hängde ner runtom så gott det gick (blev en rejäl glipa till golvet). Utan ett knyst vid nedläggning med tyst ramsa vaknade han till liv och började undersöka sitt lilla sovrum. Små händer tittade ut under skynket, en fot här o där, vi tittade spänt i väntan på att bäbis skulle komma utkrypande i full karriär... Men inte! Efter undersökningen (han kom uppenbarligen fram till att sängen fått väggar, lite konstigt mjuka, men ändå väggar) vidtog sedvanligt pysslande med filten o kaninen och vips så blev det stilla!! :D :D

Sov sedan som en stock återstående sju timmar av flygresan :D
/Karin
Mamma till finaste busfröna födda april 06 och jan 08
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Härligt!
Duktig kille!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008