flaskmatning
-
fjällström
- Kontakt:
flaskmatning
Vill amma min lilla Elin, men jag har nåt fel på brösten
Mjölken SPRUTAR hela måltiden och stackars ungen sätter hälften i lungorna och resterande på mina och hennes kläder
Blev rekomenderad Dr. Browns flaska och den fungerar alldeles toppen
Vi slipper magknipet efter maten (som annars förstör hela vakentiden) och alla är glada och nöjda
Funderar bara på mängden mjölk som en sex-veckors ska få i sig varje vakenpass. Jag pumpar ut och ger från flaska.
Mamma till två underbara, underbart envisa flickor 
Sara 0507 och Elin 0702
Sara 0507 och Elin 0702
-
Lua
-
lilltjejen
Hej!
Var roligt att höra att det går bra för er. (Läste även den andra tråden).
Det är inget fel på brösten. Du har fått mjölk. I massor!
Var glad! Brukar bli så efter tillväxtperioderna. Mjölksprutandet brukar avta efter en tid när brösten stabiliserat sig till den mängd mat som barnet ska äta. Då går det förmodligen lättare att amma också.
Ett tips om du senare vill amma är att du, innan du tar upp den lilla, pumpar ut det värsta trycket och sedan ger bröstet när hon vaknar. MEN om du är nöjd med att pumpa ut och ge på flaska så ska du självklart göra det. Nöjd bebbe är ju det viktigaste. Man blir ju så mycket nöjdare själv då.
Kram
Var roligt att höra att det går bra för er. (Läste även den andra tråden).
Det är inget fel på brösten. Du har fått mjölk. I massor!
Ett tips om du senare vill amma är att du, innan du tar upp den lilla, pumpar ut det värsta trycket och sedan ger bröstet när hon vaknar. MEN om du är nöjd med att pumpa ut och ge på flaska så ska du självklart göra det. Nöjd bebbe är ju det viktigaste. Man blir ju så mycket nöjdare själv då.
Kram
Dipl. SHN-kurare!
Dotter 2004, Son 2006, Son 2008
Dotter 2004, Son 2006, Son 2008