Röda, fnasiga kinder

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
tove79

Röda, fnasiga kinder

Inlägg av tove79 »

Ivar har sovit med snoriga kinder i minusgrader... :oops:
Smörja?
Med vad?
Han har fått liksom hårdare hud på kinderna, de är röda och fnasiga och ganska fula.
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
kattklo

Inlägg av kattklo »

Så har karla sett ut i några månader nu... :cry:
vi var helt enkelt i riktig kyla i några veckor å det räckte.
det jag vet är tvätta eller smörj inte kinderna före ni går ut eller alls på morgonen utan spara sånt till läggning.
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Jag använder en salva som heter "Babycare" från Dermanord. Om Karl blir lite narig så tar den bort det jättefort. Den kan användas ute även om det är kallt som skydd också.

Vad har ni smort med hittills :?:
Fridolin

Inlägg av Fridolin »

tove79, du vet ju mitt svar. :wink:

Världens bästa solstift som oxå med fördel används i minusgrader. Marja Entrich! Jättebra att använda när skadan redan är skedd. Då behöver huden oxå skydd för att inte fnasa sönder.
Stolt mamma till fyra flickor och en pojke. 03, 04, 06, 08 och 10
tove79

Inlägg av tove79 »

Fridolin skrev:tove79, du vet ju mitt svar. :wink:

Världens bästa solstift som oxå med fördel används i minusgrader. Marja Entrich! Jättebra att använda när skadan redan är skedd. Då behöver huden oxå skydd för att inte fnasa sönder.
Ska vi bestämma en dag då jag kan få komma och titta på dina produkter?
Hur gammal var Alva nu igen? Kanske kan Gustav följa med och leka? Han är 4,5 år.
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
duggan

Inlägg av duggan »

susanneethel skrev:Jag använder en salva som heter "Babycare" från Dermanord. Om Karl blir lite narig så tar den bort det jättefort. Den kan användas ute även om det är kallt som skydd också.
Vart köper man denna salva, Hugos kinder har vart såhär säkert 3 månader och det enda som fungerar är hydrokortison, och det smörjer man ju inte så gärna!
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Vi använder GalactoBase från hälsokosten. smörjer morgon och kväll. Tycker den fungerar bra jämfört med MÅNGA andra salvor vi provat.

Kanske något att testa?
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Dermanord finns på nätet: www.dermanord.se men det är nog lätt att hitta på någon hudvårdssalong eller så också.

Har du läst den här gamla tråden Duggan? Om otäck mineralolja? På tal om torra kinder. :)

http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... highlight=
duggan

Inlägg av duggan »

Jo jag har ju det huvva, jag har bytt ut babyoljan och zinksalvan till weledas motsvariga produkter, men inte hittat någon passande till kinderna. Vi har ett väldigt litet utbud av dessa produkter här så tyvärr har det tvunget bli hydrokortison med jämna mellanrum. Ska prova denna salva nu :D
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Hoppas det hjälper. Jag blir alltid lite förvånad att den funkar så bra på Karl. Hade den under näsan nu när han var förkyld och jättesnorig, så han slapp bli röd.
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"