Jag har precis kommit hem från ett dygn på sjukhus. Det började med att jag helt plötsligt kände något varmt i trosorna och gick på toa. Det var blod!
Blodet bara fortsatte komma och jag visste inte vad jag skulle göra. Tillslut ringde jag till MVC, men där var det ju bara telefonsvarare förstås, så jag ringde till mamma (hehe, gamla goda mamma är alltid bra att ha...) Hon talade om för mig att jag skulle ringa sjukhusväxeln. "Jag packar och kommer med en gång" sa hon. (Fattar inte vad hon skulle packa, hon bor ju bara två mil bort, men men...)
Jag ringde till sjukhuset och blev kopplad till gynmotagningen. Där fick jag en tid klockan fyra fast klockan bara var elva. "Men om det bli värre är det bara att komma in". Behöver jag säga att jag åkte in så fort morsan kommit? Jag tänkte inte vänta till klockan fyra!!!
Väl där tog det ett tag innan det gick att få tag i nån personal... jag var helt säker på att det var KÖRT med bebisen, för det hade kommit så mycket blod och vätska. Jag hade redan blött igenom en nattbinda. Tillslut kom jag in till en trevlig tjej som jag hade mött dagen innan på första läkarkontrollen på MVC. Jag fick hoppa upp i den mysiga stolen
Tillslut gjorde hon ett ultraljud. Jag såg den!!!
Jag blev inlagd och fick medicin som jag mådde illa av. Jag fick inte äta något ifall det skulle bli nån operation (antagligen "skrapning" men det sa de inget om).
Nu är jag i alla fall hemma och blödningen har nästan slutat. Det ser ljust ut, men ingenting är säkert än. De säger att jag ska vila, men det är ingen idé att jag blir liggandes "för man kan inte börja ligga redan nu, och ligga hela graviditeten". Det skulle jag visst kunna, om det räddade mitt barn! men men...
Ville bara höra om det var någon annan som haft något liknande? Typ... och skriva av mig lite...