Magsjuka och v. 38 + 3

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Majamamma
Kontakt:

Magsjuka och v. 38 + 3

Inlägg av Majamamma »

Hej kära vänner!

Har genomlidit ett antal dagar nu av diaré (ganska kraftig sådan) och tänkte idag att det var väl dags att ringa typ sjukvårdsupplysningen och höra. Men att sitta i telefonkö en dryg timma var väl inte vad jag hade lust med. Så jag hör vad ni har att säga istället, då lite sporadisk surfning inte gett något direkt resultat.

Jag kräktes 1 gång lördag kväll och hade sedan diareé fram till måndag. Tisdag kände jag mig ganska hyfsad. Onsdag morgon var det dags igen med diareé (kraftig sådan)och den håller i sig än (torsdag morgon).

Vad jag förstått är det bara att dricka mycket och vänta ut det, men jag börjar bli lite trött på detta och vetskapen om att förlossningen är i snar framtid känns dte inge vidare att inte fått behålla någon mat på 5 dagar. Vad är det som gäller när man är gravid? som jag förstått det ser väl bebisen till att den tar vad den behöver. Men är det något speciellt jag bör tänka på??

Tacksam för lite tips och råd!
Mamma till
-Maja 0507
-Molly 0704
-Miranda 0902
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vad jag vet kan diarré vara tecken på att förlossningen är på g! Men du vet ju bäst själv om det känns som magsjuka, förstås. Och då är det väl bara att stå ut, dricka, äta sånt som stoppar... har du provat ProViva blåbär? Nån fara för bebisen tror jag absolut inte det är, det frågade jag sjukvårdsupplysningen en gång, jag var visserligen inte så långt gången som v 38, men i alla fall. Trött blir man ju av att vara dålig i magen, usch! Krya på dig och lycka till!
/KarinÖ
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej! Hur går det, hur mår du?
/KarinÖ
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"