Gastsjö Camp. Deltagare och samordning

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Fridolin

Inlägg av Fridolin »

För alla väderfunderande. Prognosen för Bräcke. (närmare kommer man kanske inte...?)

http://vader.passagen.se/index.cgi?place=123005
Stolt mamma till fyra flickor och en pojke. 03, 04, 06, 08 och 10
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:shock: JISSES vilken värme det var i södern :shock:

jag måste packa om... :roll:

8) :lol: 8)

/Fjällmor
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hopps! Verkar vara läge för gummistövlar...

Blomman, jag läääängtar tills jag ska få sätta tänderna i ditt bröd! (Skrev först dina brön men insåg att det lätt kunde feltolkas, haha! :lol: )

Kram alla! Jannika
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:arrow: ÅTERBUD från kurbebismamma Madeleine, som blivit sämre. Så det behövs inga hjälpinsatser på tåget :cry:

Jag har i hast inkallat kurbebisreserv, men det är ju onekligen lite kort varsel - vi får se :shock:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
blomman

Inlägg av blomman »

Haha, ja det där kunde blivit lite konstigt :roll: !
Jag har också lite sko-funderingar! Får inte plats med nåt extra par i väska... och fåfäng som jag är vill jag ju flyga med snygga stövlar... som är av mocka...
Vi får se hur jag gör...
kvacke

Inlägg av kvacke »

Jag har fått tänka bort snyggt och tänker nu praktiskt....Det va väldans vad mycket packning det blir :roll:
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Jannika - tack, kära du. Men nu behövs inte dina kärleksfulla insatser :cry: på tåget, i alla fall :wink:

Stackars Madeleine kunde knappt prata, jättefebrig, jättesjuk, inte utskriven det minsta. Hon hade andra krämpor också :cry:

SÅ jäkla kallt är det inte. Ta det du får på dig :roll: Gastsjön är också ganska välutrustat. Här finns att låna :lol:

Ni kommer inte till ett tomt hus :lol:

Se packningslistan på sid 1.

Vill man svassa päls, kan man förstås göra det :wink: Jag har en lång och två korta att låna ut :lol: :lol: :lol:

:D blomman - trist med hålplåten, men vem vet, den skulle kanske ändå betraktas som platt bomb... :?: :lol: Och vem ska kolla dina snygga stövlar? Piloten :?: :lol: Tänk skööönt :wink:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

...Gastsjön har en tendens att inspirera till barfotarännande...oavsett temperatur... bara så ni vet 8)

:heart: nu är det bara timmar kvar! :heart:

nåja, några stycken :roll: :lol: men ändå :lol:

/Fjällmor
J och Å

Inlägg av J och Å »

Både Elle och Jennie var så snälla att erbjuda att köpa förkläden till våra grisar. Tyvärr så var det tokslut, Elle rusade runt, men icke.

Så tänkte höra om ngn av er alla som kommer har ngt bra grisätarskydd? Skulle köpa babybjörns heldräkt :wink: , så ngt liknande vore kanon. Vi kommer få så himla mkt tvätt annars, å vi har bara såna där vanliga haklappar som de sliter av sig på 2 sekunder. Om ngn har så vore vi jätte tacksamma om vi fick låna.

Nu lassar vi i bilen :!:

Karl längtar så, blev nästan ledsen innan badet att vi inte skulle åka NU. Och på vägen upp till sängen sa han "jag tycker Anna ska komma på mitt kalas, då kan hon ta sin fina bil och komma"
Han har packat sin väska och i morgon läggs gosedjuren ner och hans fina blommiga necessär ska även fyllas.

Inte länge kvar nu.

Förresten, hittade en gravidbaddräkt, någon som behöver? Jannika :wink:
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
blomman

Inlägg av blomman »

Fast mina snygga stövlar är jättesköna också! OCH varma! Fast som sagt i mocka! Det får kanske bli slit och släng stövlar ändå!
Jag lånar gärna saker, men drar storlek 40 i skor! Vilket inte alla andra tjejer gör... :roll:
Det blir nog bra i vilket fall!
Ses snart! Kram och sov så gott!
Carin1

Inlägg av Carin1 »

..Madeleine sjuk, stackarn, vilken otrolig otur hon har...vem ska jag dela rum med då resp. sympatisera o vara nervig med då då, under kurnätterna?? :roll: snyft :cry:
Jaja, jag o min lille kurbebis är iallafall redo, så gott vi kan iallafall, han gillar fortfarande inte så mkt ligga på mage o vila tex, men jag litar på Anna förstås :wink: Ska bli sååååå spännande detta äventyr!! Och jag har hört Gastsjön ska vara så vackert också!
Så typiskt att Annas bok Mommo...självbiografin, som jag beställt från Adlibris, har inte hunnit komma, så himla tyypiskt, hade planer på att ta med den o läsa o kanske be Anna skriva sin sign i den, jaja, får bli en annan gång kanske...
Nu är jag trött, lille Tim ligger o suger på handen i sin kära baby-ro-vagga, sista gången han sover i den...
Kram på er alla! Snart ses vi!
Mamma till lille Tim 061102, kurad i Gastsjö 22-26 Mars-07
och Tims goa lillasyster Elise född 091013 samt lillebror Viktor född 110412
Elle

Inlägg av Elle »

Hoppas ni all får sova gott inatt :sleep: och att resan upp går bra. Några av oss ses ju på tåget :D

Carin, Anna har ex av Mammo hemma hos sig om du vill ha det signerat och ha något bra att läsa. Det ska bli spännande att lära känna dig och din juvel.

/Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Carin1

Inlägg av Carin1 »

:D Elle, tack för de orden, ja, lille Tim är verkligen min lilla juvel :heart:
vad bra att Anna har ex av boken hemma!!
Ja, jag kommer resa m tåget från Stockholm, ses då, nu går jag o lägger mig, passar på förstås då Tim sover :sleep: då man inte vet hur länge "man" får sova i sträck inatt, alltid lika "spännande" :wink:
Nattinatti på er...
Mamma till lille Tim 061102, kurad i Gastsjö 22-26 Mars-07
och Tims goa lillasyster Elise född 091013 samt lillebror Viktor född 110412
J och Å

Inlägg av J och Å »

Carin, snart så :sleep:.

Ses i morron.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Nu befinner vi oss på ett litet hotell i Sundsvall. Hotellet ligger precis en mil söder om Sundsvall är så där otroligt mysigt så man nästan kreverar. Emil somnade i bilen när han skulle sen vaknade han när vi anlände till hotellet. Då pytsade vi i honom vällingen, borstade tänder, läste Bu och Bä boken sen bäddades han ner i resesängen som står precis innanför ytterdörren. Vi öppnade badrumsdörren och hängde upp ett blått överkast som avskärmning, jag puttade in det under tv så det skulle hållas uppe.

Vi ömma föräldrar ligger på sängen, glor på tv och kollar in forumet för här fanns ju trådlös uppkoppling=perfekt.

Emil blev redigt snorig igår kväll men det verkar vara på bättringsvägen redan. Han har ju haft öroninflammation tidigare men nu var vi på direkt med nässpray så vi hoppas det inte blir något av det hela.

Imorgon blir det hotellfrukost innan vi ger oss av till Gastsjön. Ska bli så roligt att träffa er alla.

Kram Susan, Father A och Emil
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"