Gastsjö Camp. Deltagare och samordning

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Underdjävulen Emil hälsar genom mor sin att det är bra att det snöar. Det får gärna komma mycket, jättemycket snö!

Vi är redan packade, öh, alltså vi har lämnat Skåne och befinner oss hos Farmor i Stockholm sedan i söndags. Nu ska vi förbereda morgondagens resa som går till Sundsvall där vi tänker sova över på hotell för at på torsdag morgon bege oss till Gastsjön.

Åh vad vi längtar hela lilla familjen.

När Campen är över drar vi vidare till Sälen för att åka lite utför tillsammans med vänner som kommer från Skåne. Ska bli härligt det med.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Jag står i valet och kvalet gällande vagn.
Dottern sover inte i vagnen alls så den skulle bara vara för transport under resan, antagligen för transport och förvaring av packning och inte av barn.
Hur göra? ska jag skippa den? För väl på plats lär den inte behövas, eller? Kan kanske vara bra att ha på resan ändå? eller...
Det är en sulky så den tar inte så jättestor plats, men ändock.

Nedrans planerande av packande annars... hur mycket blöjor, kläder och annat? Tvätta upp på plats eller ta med mycket extra?

Hur ser vädret ut? Är det vinteroverallen som gäller eller går fodrat galonställ i stället? eller både och?

Ja många frågor blir det :D
Carin1

Inlägg av Carin1 »

Hmm, ja det ska minsann bli spännande att se hur SJ fixar det...det är ju superviktigt för de små att de for ro att sova, var ska de annars få plats?? Nu blir jag lite orolig såhär på kvällskvisten...
För övrigt så har vi också en liggvagn med, om det var ngn som ville låna, då jag antar att lille Tim kommer få lära sig sova lurarna i säng så snart vi kommer dit, eller någon som vet?? Tim är ju ena kurbebisen.
Det ska bli jättespännande denna resa och vi ser fram emot att träffa "alla" mammor och pappor och barn :D "Nybörjarforumist" som man är :wink:
Ses snart!!

/Carin :heart:
Mamma till lille Tim 061102, kurad i Gastsjö 22-26 Mars-07
och Tims goa lillasyster Elise född 091013 samt lillebror Viktor född 110412
J och Å

Inlägg av J och Å »

Fjällmor, ja ä mä!!

Grissidan blir bra tycker jag. Babybjörn, aha är det de som har såna bra helställ för små grisar.

Ingen som har lust att inhandla två såna åt oss. Har ju 8 mil till sån affär, enkel resa. :?:

Ms S, förstår ditt dilemma. Men hur mkt kommer du att behöva gå under resan? Om inte så mkt hade jag skippat vagnen. Men om du behöver gå ngt, så är det ju skönt att dumpa packning i den.

Jennie, blir man egentligen förvånad.

Vi hade aldrig fått ens komma med på tåget :lol:
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
tove79

Inlägg av tove79 »

Angående tågresan:
Ivar kan eventuellt sova på mamman, i bärselen eller sjalen med filt över, eller så kan vi upplåta ett säte och göra en liten säng och hänga något över - vi får vara lite kreativa. Om det nu blir trångt om vilorum på resan. Håller man hans tider, som han och jag förvisso inte är riktigt överens om just nu :roll: , brukar han gå med på det mesta, och det kanske funkar för flera barn?
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

helvklart! 8)

På med attityden nu tågresenärer - i värsta (bästa) fall får ni lägga ut godingarna på golvet och ramsa dem över en kam... :lol:
Det kommer att gå så bra!

:heart:

/Fjällmor
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Nu så :wink: Snart är ni här, kära alla campdeltagare :heart:

:arrow: Vagnar behövs verkligen mest för resan. Här är inte särskilt promenadvänligt. Snarare pulkvänligt. Men givetvis sovvänligt för vagn utomhus.

:arrow: Jag har en flat rymlig barnvagn till låns.

:arrow: Här finns separat liten "tvättstuga". Det är bara att använda maskinen där, som inte är jättestor. Torkar gör man på linor därinne - där det är ordentligt varmt, så det går fort.

:arrow: Här är strålande sol i dag men ingen vet ju hur det ser ut i helgen. Just nu minus 9 i skuggan och plus 9 i solen... Bylta inte på de små älsklingarna för mycket :!: Fram för rörelsefriheten :lol:

:arrow: Blöjor har jag ett bra gäng i reserv. Man KAN ju också åka till Kälarne och handla i nödfall (1,2 mil) :wink: Så hellre för litet än för mycket i packningen, om jag får råda.

:!: Nedräkning :lol: :heart: :lol: :heart: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Ja, Attityden finns här inför resan. Vagnens vara eller inte vara är mer av praktisk natur. Tar den onödig plats eller behövs den under resan?!
Dottern kan sova på mig, på golvet eller nåt sånt, det har vi sett under resan i höstas :D
Fridolin

Inlägg av Fridolin »

Åhhhhhh, jag är så förväntansfull!! :D

Håller på att packa för fullt. Min halvtrasiga vagningsvagn har burit tungt förr så den får hålla ett tag till hoppas jag... Förra gången jag var i Östersund gick den sönder, så jag håller tummarna den här gången när vi nu far norrut.

Lite pirrigt är det, men oj vad kul det ska bli. Ses snart!
Stolt mamma till fyra flickor och en pojke. 03, 04, 06, 08 och 10
kvacke

Inlägg av kvacke »

Vi har vart hos läkaren idag och öron och hals var fina, andningen lät bra och sänkan va fin så förutom lite feber och hosta så har Wilma en ok stämpel i rumpan. :wink:

Jag vet inte riktigt heller hur jag ska göra med vagn. Kanske bara tar sulkyn, vi får se....

Om ett dygn är vi i luften!! :D
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D LYSTRING :!: ni alla kära tågresenärer i morgon bitti, som möjligen tar en ¨på sista titt på tråden här :!:

Kurmamma Madeleine ringde mig nyss från sjukhuset ( :!: ). Hon är nyopererad - blindtarmen :shock: men vill absolut komma ändå, om det bara är möjligt.

Kruxen:
:arrow: Hon får inte lyfta och bära.
:arrow: Hon måste försöka bli utskriven i dag (vilket inte var så lätt, tydligen) för att kunna hinna med tåget. Annars får hon ta ett senare tåg i morgon och medföra väninna till hjälp, som i sin tur ju får ligga över en natt och sedan åka tillbaka morgonen efter.

Första kruxet har jag lovat går att lösa med hjälp av framför allt er kära barnlösa på tåget - Elle, Kantarella, Jannika, Åsa med 2 :!: Jag hoppas och räknar med att jag gjorde rätt i att utlova hjälp för både Madeleine och lilla Melissa :oops: :P :lol: Och att ni förstås i så fall alla hjälps åt, under överinseende av en chefsassistent (frivillig utnämning :lol: ).

:arrow: Antingen kommer Madeleine alltså till morgontåget 7.58 från Sthm (hon har Kattklos biljett i Familjevagnen) och då ska hon tala om att hon är hon och behöver hjääälp :roll:

:arrow: Eller också kommer hon inte utan reser senare.

Tack på förhand, alla hjälpsamma händer och goda hjärtan :!:

:arrow: PS Se mitt inlägg i saken på nästa sida :!: :cry: :roll:
Senast redigerad av annawahlgren den ons 21 mar 2007, 18:16, redigerad totalt 1 gånger.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
jennie27

Inlägg av jennie27 »

Hej!

Som några säkert sett har jag frågat om hjälp för min just nu otroligt gnälliga Vilhelm. Idag var vi hos läkaren och han har tyvärr öroninflammation :cry: . Har fått penicillin. Snabbsänka gjordes som var helt frisk och normal. Läkaren såg inga medicinska skäl att inte åka, öroninflamamtion smittar inte och hans hosta är nästan obefintlig. Möjligtvis kan han må illa av medicinen.

Vi måste ändå prata om detta maken och jag. Kanske åker jag utan Vilhelm :cry: :cry: Har inte varit ifrån honom över natten sedan han föddes *snyft*! Och över han födelsedag... :shock:

Jag kommer i alla fall, med eller utan goding (och 4/5 av packningen...).

kram
En goding till son född 0603 :heart:
Hege

Inlägg av Hege »

jennie27:
Om det inte är hål på trumhinnan - gack avsted till hälsokost och köp öronljus! Ser ut som sugrör av honungspapper, ena ändan ska man sticka ner i örat, andra änden ska man tända på. Sen bildas det nån form av vakuum som drar inflammationen ur örat. Jag har gjort detta på mina små, men GODT resultat. Det kan behövas hjälp till att hålla det lilla hodet still, och det är absolut ingen fara för brandskador. Man släcker i god tid innan det brunnit ner.

Instanta verkningar har det haft hemma hos oss. Min lilla som av och till brukar vakna av öronsmärtor ber om öronljus direkt. Och somnar sen om efter att ljuset brunnit ner.

Kram!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej alla glada! Och mer eller mindre sjuka och halvfriska stora och små!

Anna, självklart hjälps vi åt med lyft och bärande! Mest av för mig för jag hoppar ju på i Gävle runt halv tio. Vad krävs i ytterplaggsväg? Klarar jag mig med fleece och dunväst? Eller är det pälskappa som gäller? Jag är så FEEET redan så jag får inte igen så mycket annat serru. Men du kanske har nåt snajdigt överkast att låna ut, haha!

Kram kram! Jannika
blomman

Inlägg av blomman »

Packade nyss och insåg att min kära hålplåt får stanna hemma!
Med sorg i hjärtat fick jag lägga tillbaka den, för vågen måste med. Och diverse annat i bakväg. Plus att halva resväskan är full med bröd!
Har ju bakat de grövsta hemma, de mår bra av att ligga åtminstone nån dag. Så mina kläder fick knölas in mellan pumpernickel, danskt rågbröd och speja!
Flygplatspersonlane lär nog undra om de kolla i min väska! :roll:
Ses imorgon alla!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"