Klockan flyttas bakåt, hur gör man då??

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
tröttjohanna

Klockan flyttas bakåt, hur gör man då??

Inlägg av tröttjohanna »

Hej alla smarta. Jag undrar nu när vi ska gå över till sommartid på söndag, hur sjutsingen ska man få det att fungera??? När man numera ibland lägger Filip för sent, halv 9 istället för halv 8 till exempel, så vaknar han bara ännu tidigare än han ska istället för att sova en timme längre. Så nu är jag lite orolig för att vi ska få börja vakna jättetidigt när klockan helt plötsligt flyttas bakåt....... har ni några smarta råd? :roll:
Johanna
mamma till Filip född maj -06
miar70
Kontakt:

Re: Klockan flyttas bakåt, hur gör man då??

Inlägg av miar70 »

tröttjohanna skrev: Så nu är jag lite orolig för att vi ska få börja vakna jättetidigt när klockan helt plötsligt flyttas bakåt....... har ni några smarta råd? :roll:
Nu kan du sluta oroa dig - klockan flyttas framåt :D :!:
(på hösten tar man TILLBAKA sommarmöblerna in-klockan bakåt
på våren ställer man FRAM sommarmöblerna-klockan framåt :!: )

Vi "bara" ställer om klockan och kör! Det kan ta ett par dagar innan det är gnisselfritt :wink:

/Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Veronica

Inlägg av Veronica »

Klockan ska flyttas bakåt från 3 på natten till 2 på natten eller hur?

Jag tänker nog göra det som är enklast för mig :oops: och strunta i detta, och istället flytta tillbaka klockan på morgonen när vi gått upp. Alltså får hon vara vaken en timme längre än vanligt innan det är dags för förmiddagssömn.

Jag vet att det är lite taskigt att hon får en timme mindre sömn istället för en timme mer, man jag är rädd att sabba det vi byggt upp annars.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej Veronica!
Vi skrev nog samtidigt, men kolla mitt svar till tröttjohanna :wink: :D
/Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"