Klockan flyttas bakåt, hur gör man då??
-
tröttjohanna
Klockan flyttas bakåt, hur gör man då??
Hej alla smarta. Jag undrar nu när vi ska gå över till sommartid på söndag, hur sjutsingen ska man få det att fungera??? När man numera ibland lägger Filip för sent, halv 9 istället för halv 8 till exempel, så vaknar han bara ännu tidigare än han ska istället för att sova en timme längre. Så nu är jag lite orolig för att vi ska få börja vakna jättetidigt när klockan helt plötsligt flyttas bakåt....... har ni några smarta råd? 
Johanna
mamma till Filip född maj -06
mamma till Filip född maj -06
Re: Klockan flyttas bakåt, hur gör man då??
Nu kan du sluta oroa dig - klockan flyttas framåttröttjohanna skrev: Så nu är jag lite orolig för att vi ska få börja vakna jättetidigt när klockan helt plötsligt flyttas bakåt....... har ni några smarta råd?
(på hösten tar man TILLBAKA sommarmöblerna in-klockan bakåt
på våren ställer man FRAM sommarmöblerna-klockan framåt
Vi "bara" ställer om klockan och kör! Det kan ta ett par dagar innan det är gnisselfritt
/Mia
Klockan ska flyttas bakåt från 3 på natten till 2 på natten eller hur?
Jag tänker nog göra det som är enklast för mig
och strunta i detta, och istället flytta tillbaka klockan på morgonen när vi gått upp. Alltså får hon vara vaken en timme längre än vanligt innan det är dags för förmiddagssömn.
Jag vet att det är lite taskigt att hon får en timme mindre sömn istället för en timme mer, man jag är rädd att sabba det vi byggt upp annars.
Jag tänker nog göra det som är enklast för mig
Jag vet att det är lite taskigt att hon får en timme mindre sömn istället för en timme mer, man jag är rädd att sabba det vi byggt upp annars.