Gastsjö Camp. Deltagare och samordning

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej alla och speciellt the matplanners!

Nu har jag satt in matpengarna. felåt för förseningen... Vår panna brakade i veckan så jag har haft fullt upp med hantverkarfix, vedeldning och vattenkokning. Här har varit snorkallt så jag är tränad och förberedd för kallare breddgrader. Både inne och ute!:shock:

Kram tills vi ses! Jannika
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

Om två dygn har jag klivit av tåget i Bräcke....

Hihi!!

Ses snart!
/Åsa
kvacke

Inlägg av kvacke »

Tjoo det blir så kul!! :D

Wilma är lite febrig och hostig men vi ska till läkaren imorn och kolla igenom henne. Har haft feber tre omgångar den senaste månaden och eftersom vi ska flyga så ville dem kolla hennes öron. Men det är säkert ingen fara och i annat fall så får vi ju pencillin.

Annars sover Wilma efter införandet av väckarklockan som en prinsessa tills den ringer så inget morgontrasslande här just nu. :D

Jag har satt in pengar Åsa B. Hoppas dem har kommit rätt.

Snart ses vi!!
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
jennie27

Inlägg av jennie27 »

Hej hej! :D

Längtar också massor :D :D , Vilhelm och jag är båda lite snoriga och hostiga efter senaste förkylningen, men vi är pigga igen och smittar inte - det är jag säker på! :wink:

Men jag hoppas att ingen tar med sig någon magsjuka, please, för sådana har vi haft tillräckligt av denna vinter.... :roll: :shock:

Ses snart! :D
kram
Jennie
En goding till son född 0603 :heart:
J och Å

Inlägg av J och Å »

Vi är superduper friska :D och mkt ska väl till för det är ju inte så många dagar kvar.

En liten fråga bara.

[-o< Hur många kommer att ta vagn med? Vi har seriösa problem att få rum med mastodontvagnen till Mina och Lisen. Tänkte höra med er andra om det kanske fanns en möjlighet att få låna ngn minut i vagn? [-o<

Vi ska ju ta med 4 matstolar, så kanske ngn kan låna ut lite vagn.

Vi ska packa i morgon och se hur mkt vi får rum med. Problemet är att vi inte testat om det går att packa vagnen på taket. Och med 3 sängar blir det trångt, tänkte följa med själva också :wink:

kram på er alla
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Gäst

Inlägg av Gäst »

J & Å, är det 4 påhängstolar du menar? Jag har ju en som jag kan ta med, så slipper ni en i alla fall.
/Åsa
jennie27

Inlägg av jennie27 »

Hej! :D

Vi har vagn med och sonen sover i resesäng natt och dag. Möjligtvis att vi får till eftermiddagsluren i vagn (20 min) så om det är sittvagn som gäller kan jag låna ut. Däremot ingen liggdel.

/Jennie
J och Å

Inlägg av J och Å »

Åsa, vi hade tänkt försöka få med 4 vita ikea + en påhängsstol. Det är väl fler som vill ha. Ta gärna med en påhängs, vet faktiskt inte hur mkt vi får plats med.

Jennie, Supersnällt.
De sover sina lurar i sängarna, så ngn liggvagn behövs inte. Bara ngt att sätta ner en stund i.

Anna, finns det snö?
Finns det ngt pulkliknande?

kramar
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
kvacke

Inlägg av kvacke »

Wilmas vagn får ni gärna låna!
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
J och Å

Inlägg av J och Å »

kvacke, \:D/

Har ni andra packat?

Var börjar man liksom. Har aldrig i mitt liv packat för 5 pers förrut, och då inte två små och en lite större. Vi kommer ju ha med oss vrålmycket. Damerna avskyr haklapp, så de brukar va rätt grisiga. Karl han fixar inte ännu att hålla tätt när han är ute, så det går åt en del där med.
Men vi tar med så vi kan tvätta upp för hand, löjligt att släpa för mkt.

Men jag inser just ändå hur absurt det kommer att bli :shock: Jag packar alltid för mycket, oj oj hur ska det bli denna gång :-k

långpanna, stavmixer, mörkläggningstyg, sängar x 3, stolar x 4, filtar, täcken, lakan, gossedjur osv osv osv.

Hjälp mig???? Vad får jag inte glömma?? Kameran ska med, funderar även på videokameran, vad tycker ni? Vill ni vara med ngt :wink: .

Å så är man såååååå förväntansfull att jag skulle vilja åka NUUUUUUU!!!!

J är och tvättar bilen, och jag, ja vad gör jag för nytta tro?

Å vad kul det ska bli/åsa
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:lol:

glöm inte dig själv!

:heart:

/Fjällmor, som inte börjat packa :roll:
tove79

Inlägg av tove79 »

Min man lagar just nu punka på vagnen. Lufthjul på barnvagn, pah! Vems briljanta idé var det? ](*,) Den finns sedan till låns på plats, då jag tror att Ivar får sova inne, i sin resesäng.
Jag tänker mig att man får handtvätta lite på plats, för att slippa släpa så mycket.
Ivar vägrar äta om han inte får servera sig själv, så att säga, så han kan ju sitta brevid hakklappsvägrande Mina och Lisen på gris-sidan av bordet ;)
Nu har även jag satt in pengar på mat-kontot. Jag betalade även för Ivar, tar med några barnmatsburkar men plockar från vuxen-maten till honom också, lite beroende på menyn.
Jag får apselut inte glömma Ivars gose-lamm som han pillrar med när han ska sova middag, och lakanen tar jag dem som redan ligger i sängen så det luktar lite hemma.
Är väldigt res-febrig, oroar mig för att missa tåget och allt möjligt...oj, oj, oj.
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hallooo,
nu är det jag som tjötar om pengar igen :oops: . Vem har skrivit "Mat Gastsjön" insatt idag? Det är några på listan som jag inte har koll på ännu...
/Åsa
jennie27

Inlägg av jennie27 »

Förstår ångesten Åsa (J & Å)! Har själv ett berg med sonens grejer ihopsamlat och inte ens lagt fram egana underkläder än och undrar hur jag ska få med allt på tåget... För och nackdelar med bil, nackdelen är att man inte känner sig tvungen att sovra tillräckligt! :wink:

För små lortgrisar rekommenderas varmt Babybjörns förkläden som ser ut som en regnjacka i mjuk galon. Vi har två annars hade det inte funkat. Nya kläder efter varje mål. Äta naken i badkaret kanske? :wink:
jennie27

Inlägg av jennie27 »

Jo jag har pratat med SJs kundtjänst idag. När vi först bokade resan för någon månad sedan mailade jag till dem och berättade att vi var en hel hope föräldrar med barn och barnvagnar som skulle åka hem från Bräcke 8.35 den 26 mars. Av erfarenhet vet jag att X2000 inte är barnvänliga.

Nu har jag inte fått något svar på mitt mail och ringde därför. Fick då veta att vi minsann fick förbereda oss på att fälla ihop barnvagnarna och ha dem ihopfällda under resan. Detta förklarade jag inte låter sig göras utan vidare då vagnen är barnens sovplats och de små behöver sova under resans gång. Detta fick jag absolut ingen förståelse för, jag måste förstå att vi inte kunde ha våra vagnar där.

Ja ja, jag retade inte upp mig mer än lite :evil: för jag vet ju inställningen. Folk med barn göre sig icke besväret... Men hon gick i alla fall med på att skicka mitt ursprungsmail till tågpersonalen på just detta tåget så att de är förberedda på "problemet".... Dvs hålla alla lämpliga utrymmen fria från bagage så vagnarna kan stå där i stället. Vår vagn var handikappanpassade så det var den med mest utrymme i alla fall. :roll:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"