bajsa potta, klättrar ur sängen och är pigg

Saara

Inlägg av Saara »

Jaaa! Va härligt att höra :D :D :D

Kram,

Sara
Mamma till två godingar födda 2002 resp. 2005
Får mammainspiration ur Barnaboken och detta forum
A lie
Kontakt:

Inlägg av A lie »

rapporterar: nu har han sovit tre hela nätter i sin säng sedan sist... de övriga nätterna har han vid ett respektive två tillfällen kommit inknallandes till vår säng lagt sig och fortsatt sova... har bärt in honom till sig och han har sovit vidare som ingenting... Funderar på om han går i sömnen eller om han är vaken? (jag går i sömnen ibland då det är mkt omkring mig...)

Kvällarna går sådär.. ikväll var han "omöjlig" kändes det som. men slaknade ganska snart.. - jämförelsevis... tog väl 30 min innan han sov...

kanske har det med utevistelsen som ngn skrev om innan? För idag har man inte kunnat gå ut här.. det blåser så att tom den lätt överviktiga mamman höll på att fara omkull.. men en lur i vagnen blev det i varjefall i uterummet med öppen dörr och fönster så lite frisk luft... men annars brukar vi ut både på för och em ena gången mammans raska 5km promenad får lilleman glatt sitta i vagnen (dock är en 500m sträcka vikt åt honom att gå... hoppa pölar, kasta stenar i diket, klättra på stengärdsgården elelr vad som nu faller i smaken...) och det andra passet trädgårdssysslor/gunga/sandlåda/lekstuga etc. Nu börjar det ju bli så varmt ute så att em fikat kan bli picnic och man kan stanna ute ännu längre utan att amningen av lillasyster medför mjölkisglass...
Annelie; mamma till Widar (050606), och Vendela (060910)
Saara

Inlägg av Saara »

Hej!

Det låter ju som ännu ett steg framåt. Fina fiskar! :D Jag är nyfiken så jag måste fråga: Har han slutat gräla om pottan och vad hände med bajset?

Utevistelsen, ja. Jag tror absolut att den är viktig. Inte kanske avgörande i sig (det är väl attityden), men just när det blåser :wink: kring sovandet, så är den ett bra hjälpmedel som puffar på åt rätt håll.

Hälsningar,
Sara
Mamma till två godingar födda 2002 resp. 2005
Får mammainspiration ur Barnaboken och detta forum
A lie
Kontakt:

Inlägg av A lie »

tack!

ja faktiskt så har det lungnat sig med bajstjatandet... men det kommer ju alltid som ett mantra så fort han vaknar... men han sover längre på mornarna nu igen! och så drog vi ner på vällingen, så nu får han bara halva mängden och vet inte om det är orsaken, men han har blivit lite hårdare i magen och nu dröjer bajset till efter vällingen. Hoppas det har samband och inte bara är en tillfällighet - har bara varit en vecka nu så vi håller tummarna ;-)
Annelie; mamma till Widar (050606), och Vendela (060910)
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"