Arvid har nu hunnit bli 2 år och 2mån och har sedan 8 månaders ålder sovit bra.18.30-6.00 och ca 2 timmars lur på dagen. inga problem! bara lagt, ramsat och gått ut och likadant på lunch, kväll och natt.
Nu däremot!!!! För 3 veckor sedan var vi på middag hos några vänner, arvid skulle sova i deras resesäng. upptäckte att han kunde hoppa ur och vägrade gå och lägga sig. vi tog inte fajten i och med att vi var borta (korkat i efterhand). detta fortsatte hemma. nu krånglar både lunch lur och kvällslur vid läggnning.Han har börjat vakna till på nätterna och komma in till oss,
Efter detta har jag och min man bestämt att han ska minsann ligga i sin egen säng!!! I ca 7 dagar nu har vi lagt honom skrattandes, ramsat och gått ut och så fort han klättrat ur sängen har vi lett tillbaka honom utan ett ord och han klättrat i sängen själv. Sen har vi gått ut....upptäckte att han for upp när vi stängde dörren så nu låter vi dörren vara på glänt....(är det fel?)
Nu har vi hållt på så här ett tag.... så fort hanser att vi kommer in så vänder han om tillbaka till sängen...
Han har börjat trotsa och vi har våra duster under dagarna...det känns som om han har större behov av närhet...kanske därför som han vill ha öppen dörr?
Igår var jag och arvid hos min mamma...han sprang ut några gånger vid läggningen men jag la bara tillbaka honom. somnade. vaknade och stortjöt kl 01 (mycket mardrömmar tror jag...) då tog jag mitt täcke och kudde och la mig i andra sängen i hans rum..sa ingenting. då somnade han om... kl 4.30 smet han upp, jag la tilbaka och han somnade till kl 5.30... jag ignorerade honom och gjorde morgon 6.30 ca. gjorde jag fel?
På lunchen vägrar han! flyger upp ur sängen och flinar som tusan när jag kommer in. Detta pågick måååånga gånger. Till saken hör att jag är gravid i vecka 10 och är såååå trött! Efter några minuter så gick jag in och la mig, sa inte ett ord och blundade. och vi somnade bägge två...
Det här med flinandet????vad är det?
ok, jag kan förstå att det är roligt att lära sig att hoppa ur sängen, men någon gång måste väl nyhetens behag svalna??!!
Ingen av mina kompisar har ungar som hoppar ur sängen som arvid... Och han som alltid har varit en säker sovare!
Men om vi får ett barn till...ska man ha 2 ungar plus hund inne i sovrummet? Väcker de inte varandra???
har läst många forum här....så jag vet en del!
Många frågor... och kanske inte solklart skrivet..
kram arvids mamma