Vi söker med ljus och lykta efer den optimala vagnen till Mina och Lisen. Svårt!
De enda bakåtvända jag hittat finns i USA, och går endast att beställa online i USA. Så det blir för knöligt.
Så vi får vänta tills vi kan vända fram damerna. Och nu har jag börjat söka på blocket.
Några jag fastnat för är
Baby jogger - har för mig att ngn skrivit positivt om den här, snälla berätta mer. Dyr! http://babyjogger.com/citydouble.htm
Easywalker. Dyr! http://www.mammarazzi.nu/system/search/ ... &months=12
Jane. billig i tyskland. http://www.strollermama.com/Jane-powertwin.htm
Hauck. billig, men hur bra är den? http://www.morochbarn.se/ProductCatalog ... jecttype=5
Babytravell jogger - verkar så stor och klumpig, inte så sugen.
Twin twister, vet inget om denna - http://www.starlink.se/babystyle.htm
Phil och Ted, Dyr! http://www.pramworld.co.uk/index.html?p ... 8&brandID=
Kolkraft, enda bakåtvända, endast i USA, men visst verkar den bra! http://www.babyuniverse.com/pro.asp?rat ... 72#ratings
Kan ni hjälpa mig reda ut pos och neg!
Berätta allt ni vet om dessa vagnar eller kanske ni har andra tips på vagnar!! Behöver vara rejäla hjul, vi bor med skogen runt knuten.
Kram på er
Vagn till tvillingar!
Vagn till tvillingar!
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
-
Fjällfolket
åh jag önskar jag kunde hjälpa!
Efter alla år på dagis har jag kört några dubbelvagnar, om man säger... och min absoluta favorit alla kategorier, än idag, är den vagn jag själv köpte till storbarna... tyvärr minns jag inte vad den hette! #-o och jag vet inte hur man letar gamm'vagnar på nätet... vet du?
Jag köpte den vintern -98, så modellen är en emmaljunga eller brio,
årsmodell -97 eller -98
Jag minns hur klädseln såg ut
/Fjällmor
Efter alla år på dagis har jag kört några dubbelvagnar, om man säger... och min absoluta favorit alla kategorier, än idag, är den vagn jag själv köpte till storbarna... tyvärr minns jag inte vad den hette! #-o och jag vet inte hur man letar gamm'vagnar på nätet... vet du?
Jag köpte den vintern -98, så modellen är en emmaljunga eller brio,
årsmodell -97 eller -98
Jag minns hur klädseln såg ut
/Fjällmor
[
min syrra har en gammal (90-tal) tvillingvagn av den sk stockholmsmodellen.. tror det är en EL och den är supersmidig, väger mindre än vår Crossway, går på alla bussar... enda nackdelen enligt henne är att man måste fälla hela ryggen - men dina tvillingar sover väl samtidigt så det är väl ingen nackdel för din del? Så mitt tips är att leta blocket, eller hör med förskolor i närheten? en tjej i min "fikagrupp" fick en snarlik vagn som den min syrra har från stora tjejens dagis för de använde aldrig den vagnen...
Annelie; mamma till Widar (050606), och Vendela (060910)
Hej.
Hoppas ni hittar er vagn i denna vagndjungel...
Vi har en phil and teds double inte twin och kan inte tänka mig en bättre vagn för oss... Vi har inte tvillingar men en 1.5 åring och 3.5 åring. Nackdelar är att man inte kan lägga ner sitsarna, bara den ena... och den är tung och dyr. Fördelarna är många! Lätt att manövrera, kompakt, tar sig fram överallt, på bussen, på trottoarer. Rediga lufdäck, rullar lätt och om det börjar dra är det bara att fylla på lite luft.
Att den ena sitter "över" den andra är inte nagativt för oss. Hon som sitter bak tycker det är mysigt, hon har som en egen liten värld och hon har full utsikt på sidorna. Vi kör på var sin tur, om det blir några diskutioner, som regel sitter lillan oppe och stora nere...
(Blev nyfiken på vilka olyckor A lie har hört om
Vi har inte haft några... Eller förresten... Vagnen har fallit bakåt någon gång när vi lyft bort den som sitter oppe, så blir vagnen för tung och blam, så kan den falla bakåt... Ni vet som när man har hängt saker på vagnen och lyfter ut ungen... bara att det var en unge kvar i vagnen... Men det gör vi inte mera. Så, andra olyckor?)
Lycka till!
Maria
Hoppas ni hittar er vagn i denna vagndjungel...
Vi har en phil and teds double inte twin och kan inte tänka mig en bättre vagn för oss... Vi har inte tvillingar men en 1.5 åring och 3.5 åring. Nackdelar är att man inte kan lägga ner sitsarna, bara den ena... och den är tung och dyr. Fördelarna är många! Lätt att manövrera, kompakt, tar sig fram överallt, på bussen, på trottoarer. Rediga lufdäck, rullar lätt och om det börjar dra är det bara att fylla på lite luft.
Att den ena sitter "över" den andra är inte nagativt för oss. Hon som sitter bak tycker det är mysigt, hon har som en egen liten värld och hon har full utsikt på sidorna. Vi kör på var sin tur, om det blir några diskutioner, som regel sitter lillan oppe och stora nere...
(Blev nyfiken på vilka olyckor A lie har hört om
Vi har inte haft några... Eller förresten... Vagnen har fallit bakåt någon gång när vi lyft bort den som sitter oppe, så blir vagnen för tung och blam, så kan den falla bakåt... Ni vet som när man har hängt saker på vagnen och lyfter ut ungen... bara att det var en unge kvar i vagnen... Men det gör vi inte mera. Så, andra olyckor?)
Lycka till!
Maria
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Olyckor med P&T är bla denna som en "vän" till mig på ett annat forum skrivit om + andra liknande...
och någon dag senare:Hallo alla glada...har just kommit hem från en ganska obehaglig dag på jobbet
LILAKI förlåt för vad jag tänker skriva...vet att du funderar på en sådan vagn....
Det kommer en mamma springande till tåget och när hon skall dra upp sin vagn går något fel
I vagen har hon sina 2 st barn..den ena ganska ny född och den andra inte mer än 1 1/2 ÅR
det äldre barnet sitter eller ligger i nedre delan av vagnen och sover...vi har ett gammalt tåg med trappor..och vad händer ...jo något går riktigt fel..så det äldre barnet får sitt huvud sönder eller skalpen mot trappen när mamman skall dra på vagnen...en PHIL & TED vagn..den som är att en sitter under....
Barnet blir brutalt sagt skalperad när mamman dra på vagnen..USCH vad det var hemsk att se.
När jag och föraren kommer på plats ungefär 15 sekunder senare är barnet inte kontaktbar..utan vi får kalla på ambulans....
vet dock inte hur det har gått för barnet..men kan säga att det blev extra pussa och kramar på mina hulliganer när jag kom hem nu..
Lilaki: FÖRLÅT....var inte meningen att såra dig!!! Mamman till lill flickan tycker du skall hitta en annan vagn...om hon fick rekomendera dig....
Idag har jag och föraren varit på huddinge sjukhus och hälsat på den lilla flickan ....hon så inte så bra ut..men vem gör det med ett stort bandage runt hela huvudet....
160 stygn hade dom fått sytt på henne i bakhuvudet...men hon kommer att bli okej...
vad som hade hänt enligt mamman är att vagnen hade gått sönder när hon försökte dra upp den på tåget...så flickan hade fastnat med håret i vagnen och i trappan ..så ja..hon blev enligt läkaren skalperad....
Så flickans mamma och pappa skall ut på vagn jakt idag....köpa en brio eller emmaljung tvilingvagn....
Mamman ansåg att barnens säkerhet går före sk trendvagnar nu!!!!
Huja!
Tack för svar... Det var inte en liten olycka... och olyckor kan hända alla...
En annan sak som kan vara kinkig i början med phil and teds är att den har tre hjul, alltså lite ovant att manövrera, men sen när man får tag på det, går det hur lätt som helst.
Ok, tillbaks till er fråga... lånade tråden litegrann bara...
Lycka till!
Maria (som ännu diggar phil and teds...)
Tack för svar... Det var inte en liten olycka... och olyckor kan hända alla...
En annan sak som kan vara kinkig i början med phil and teds är att den har tre hjul, alltså lite ovant att manövrera, men sen när man får tag på det, går det hur lätt som helst.
Ok, tillbaks till er fråga... lånade tråden litegrann bara...
Lycka till!
Maria (som ännu diggar phil and teds...)
fem älsklingar
Miniz: visst är det så att olyckor kan hända alla... och just därför kan det vara bra att känna till saker som hänt med den vagnen man har... så man inte behöver upprepa samma sak igen.. Tex så kan man ju hoppas att du efter att ha läst detta inte låter ngt barn sitta i nere ui underdelen av vagnen när du kliver på/av en buss/tåg eller går i en trappa etc.
men det var också en utsvävning...
men det var också en utsvävning...
Usch och fy! Sånt får ju bara inte hända. Stackars lilla barn.
Tycker P och Ts twin verkar kanon, inte den där de sitter under utan där de sitter jämte varandra. Men den är ju såååå dyr. Inte ens begangnad är den ju billig. Har bestämt att börja spara undan lite pengar, så blir det inte lika mkt att lägga ut sen, å så säljer vi den vi har nu också, en twin cerox.
Fortsätt tipsa!
Tycker P och Ts twin verkar kanon, inte den där de sitter under utan där de sitter jämte varandra. Men den är ju såååå dyr. Inte ens begangnad är den ju billig. Har bestämt att börja spara undan lite pengar, så blir det inte lika mkt att lägga ut sen, å så säljer vi den vi har nu också, en twin cerox.
Fortsätt tipsa!
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.