tvillingar under kur - HJÄLP!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Härligt :lol: :lol: Så glad jag blir :lol: :lol: Ingenting ändå mot vad de snå älsklingarna blir, är och ska vara :lol: :lol: :lol:

Emotser vidare rapporter från en allt lugnare mamma som ska ta till sig pris och beröm :wink: :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
4guldklimpar!

Inlägg av 4guldklimpar! »

Hej och tack för de fina orden! :heart:

Ja, jag e lugnare och känner at det går stadigt frammåt. Men Neo hade en återfallsnatt i natt och det var jobbigt för oss båda. :( Jag hoppas att det inte blir för många såna....

Är i en mkt ansträngd o jobbig familjesituation just nu, bredvid detta, så det tar all energi jag har kvar, vilket gör att man inte har så mkt reserver att dra fram i jobbiga situationer, som i natt. Men kuren var tvungen att göras nu, för om inte jag får sova snart,(eller barnen) så krashar jag totalt, o det är ingen bra ide`... :? I efterhand kunde jag kanske valt en tidpunkt då jag kännde mig starkare, men för att bli starkare var vi tvungna att få bukt med dessa vaknätter o nattmål... Ja, ni förstår nog hur jag menar. Det var att välja mellan pest eller kolera, alla val blev jobbiga eller omöjliga just nu.... :(

men, det går framåt och med lite hjälp o massor av pepp ska jag o barnen klara av detta! De sover nästan alltid hela natten nu, och schemat funkar mkt bättre, tar fortfarande15-25 min innan de somnar, men det e ok. Det är oftast prat osv, inte så mkt gnäll o klagande. Aptiten är jätte-bra och de är pigga o alerta, glada små troll med en hel flock av rävar bakom varje öra... :lol:

Tack för att ni finns! :heart: Hör snart av mig igen.

Kramar maria
Maria - 4 guldklimpar: Rasmus snart 8, Casper 5,5 tvillingarna Tindra och Neo snart 11 månader, kurade i jan-07
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Låter bra :lol:

Du är en så klok liten stor person.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
J och Å

Inlägg av J och Å »

:heart:

Åsa
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
4guldklimpar!

:D Hej alla vänner!! :D
Jag ville bara lägga in en liten rapport för hur det går för oss, om det är nån som undrar eller så.. :lol:

Det går som på räls! de sover 11-12 timmar oavbrutet, oftast, på dan kan det bli lite lite ibland. 1 tim på fm och 20-45 på em, beroende på hur villiga de är att somna. Jag tänkte på att lägga om lurarna, till en lite längre mitt på dan istället. Hoppas att det ska gå ganska smärtfritt.. :roll:

Jag ville bara tacka er som har hjälpt mig igenom detta, ert stöd och er expertis har varit oumbärlig!! :heart: TACK FÖR ATT NI FINNS!! :heart:

Kramar Maria
Maria - 4 guldklimpar: Rasmus snart 8, Casper 5,5 tvillingarna Tindra och Neo snart 11 månader, kurade i jan-07
J och Å

Inlägg av J och Å »

Åh vad kul att höra ifrån dig. Har flera ggr tänkt PMa men glömt bort det. Vad lyckliga barn du har, och lyckliga föräldrar :heart:

När är de födda. Mina tvillingar är också snart 9 mån, den 14 mars. De sover 19-07, 10-11.30 samt 15-15.45

kramar
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
4guldklimpar!

hej J och Å!!

Ja, d var ett tag sen jag var inne på forumet, tiden har inte riktigt funnits. Nu när det funkar så bra, så har man nästan kopplat bort det lite. :oops:

Mina tvillingar är födda 25/4 - 06, så de är 10 1/2 månader nu. kan det vara för tidigt, tror du att lägga ihop lurarna? Så klart att det varierar från barn till barn, men det är så jobbigt för alla inbandade när de inte vill sova på em, utan bara ligger (läs står upp mestadels!) och gnäller :x för att de inte är ett jota trötta och vill leka istället. Men sen vissa dagar så somnar de en liten stund, 20-45 min o då är ju luren nödvändig. Om de inte somnar alls, vilket inträffar ibland, så är de ju genomtrötta på kvällen. Jag vet inte.. :?

De sover 18.30 -6.30 , 10-11 och 14.30-15.15. Jag tänkte mig att göra om det til en lur på dan mellan 11.15-12.45, nåt sånt. Vad tror du?

jag måste rusa nu, men tack för dit svar och hoppas att du kan ha några bra tankar om detta oxå!!

Kramar Maria
J och Å

Inlägg av J och Å »

Om jag inte minns fel så tror jag Karl va runt 11 mån när vi ändrade till en lur. Han fick en vilopause i vagnen på eftermiddagen när vi promenerade med hunden.

Du kanske kan ha en långlur på förmiddagen/lunch så orkar de mer. Om de sover 1½ då så kanske eftermiddagen blir annorlunda, och alternativt är ju då att ni kan ha 20 min. SÅ hade vi i den åldern.

klurar vidare...

kram
4guldklimpar!

hej!!
Ja det var bra råd, jag tar till mig allt och överväger noga. Vill ju inte messa med schemat nu, när det funkar så bra, utan att det är genomtänkt. Neo är sjuk, feber, så det får nog vänta lite ändå, han har ju fullt upp som d är. :( Det är faktiskt så att alla mina killar i familjen e febriga och sjuka, men vi töser har klarat oss, än så länge.. :lol: :wink: det säger ju ett o annat om oss kvinnor, vilka som e de starkare könet! HMM! :wink: :wink: :lol:

Ja, skämt å sido, jag uppskattar all hjälp och att du tar dig tid till mig, :heart: . Jag har börjat återfå mina krafter lite i taget, och på BVC kunde dom inte riktigt förstå att barnen var så framåt och pigga, att de redan går och kan peka ut kroppsdelar och lampan osv. Det finns en förklaring sa jag, :heart: ANNA WAHLGREN !! :heart: Jag berättade om kuren, o de var totalt ovetandes om denna. :shock:

Jag uppmanade dem att ta reda på mer, o att sätta sig in i den, så att fler föräldrar kan ha nytta av den. De lät intresserade, o imponerade av att det fanns ngt som var så effektivt och på tvillingar. Det är ju lite mer "klurigt "att kura två samtidigt, o jag hade nog inte fixat det utan er. :D

Ska rusa, hör av mig igen!!

Kram Maria
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Oj vilken härlig läsning Maria! :wink: :lol:

Och vilken världens bästa reklam du och dina guldklimpar gör

-bara genom att vara Ni!

:heart:
/Fjällmor
4guldklimpar!

:heart: Tack Fjällfolket för d fina orden! :heart:

Jag kan inte fatta att man orkade med vardagen före detta, att inte få någon sömn. :sleep: Nu är det en mkt lättare dag, och piggare ungar!! :thumbsup:

:lol: [-o< THANK YOU LORD för att jag fann din bok på bibblan ANNA!! [-o< :lol: Det blev vår räddning. Alla i min omgivning ser ju den klara förbättringen med barnen, ( O:) O:) ) o det är ju den bästa reklamen av alla! :D

:heart: Ha en bra dag alla!! :heart: 8)

Kramar Maria :wink:
Elle

Inlägg av Elle »

Hej Maria!

Det är så härlig läsning :D

När du har tid får du gärna skriva om er resa i denna tråd: http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=2010 så fler får chans att ta del av er resa.

NJUT av det ni uppnått och varandra :heart:
/Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"