Hejsan!
Vi började kura vår Lukas, 16 mån, i lördags. Jag har läst boken fram och baklänges o berättat för Lukas pappa, vi har varit här och läst och vi har ramsat högt o lågt för varandra i övningssyfte. Hela tiden har jag tjatat på pappa Lasse hur viktigt det är med attityden, att vi bestämmer oss för att göra detta osv.
Lasse börjar med de två första nätterna och gör det kanon, allt går som efter skolboken. När det sedan är min tur brakar allt, det känns som om jag inte har en susning om vad jag håller på med!!! Jag blir osäker inför Lukas, vet inte i vilken ordning jag ska göra vad!!! Det gick hyfsat att natta och några småpip under natten var inga problem men vid 4:45 var det tvärstopp. Han somnade inte om helt förren vid 6:00 och dessutom var han ledsen när jag skulle väcka honom!!! Det var nog en hel vargflock inne hos pojkstackaren just då.
Nu ikväll (4:de natten) börjad jag men det blev kaos nästan på en gång, Lasse tog över och till slut somnaden Lukas men det tog 10 min längre än igår, men hur gör vi nu? Och vad hände med mig? I princip alla övriga frågor när det gäller Lukas är jag "hårdare" än Lasse o jag trodde att jag skulle fixa detta bättre än honom (jag slutade amma Lukas i samband med kuren, därför började Lasse).
Hur fortsätter vi nu? Kan samma person köra hela kuren?
Ska säga att dagarna flyter på kanon. Han äter som en häst och middagsluren är det inga problem med.
Anna
Jag hittar inte attityden!!!
Hej Anna och välkommen
Det är INTE ovanligt med bakslag vid tredje-fjärde natten, och jag törs nästan lova att denna natten kommer att bli lugnare
Tänk inte så mycket på i vilken ordning du gör saker och ting, utan gör allt du gör (även om det är fel ibland) fullkomligt självklart, precis som om du absolut vet vad du gör! Inte darra på manschetten
Visst kan samma person köra hela kuren, många gör så, men jag tycker inte du ska vara rädd för att göra misstag, visa det bara inte
Så jag tycker nog egentligen att du ska ta natten, för din egen skull, för sklart fixar du detta! Tänk på att du ska ge gossen svar, lugnt och säkert!
Har du läst den här tråden?
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=5252
Lycka till nu
/Mia
Det är INTE ovanligt med bakslag vid tredje-fjärde natten, och jag törs nästan lova att denna natten kommer att bli lugnare
Visst kan samma person köra hela kuren, många gör så, men jag tycker inte du ska vara rädd för att göra misstag, visa det bara inte
Så jag tycker nog egentligen att du ska ta natten, för din egen skull, för sklart fixar du detta! Tänk på att du ska ge gossen svar, lugnt och säkert!
Har du läst den här tråden?
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=5252
Lycka till nu
/Mia
Halloj!
Ville bara berätta att vi har en kille som somnar på en gång nu. Det spelar ingen roll vem som lägger honom. Jätteskönt. Och som han äter, jag trodde ett tag att ungen skulle spricka.
Men...... Han är 16 mån och sover ca 13,5 tim/dygn men han blir ofta väldigt trött ganska tidigt på kvällen. Idag sover han 19.30-7.30 och 12.00-13.30. Hur lång kan man göra middagsluren? Det går inte att lägga den senare för han är jättetrött då men kan man förlänga den med en kvart i taget tills man ser att han blir lagom trött på kvällen?
Tackar för ett jättebra stöd och forum, det är som att ha mamma, syrran o alla vänninor på samma ställe.
Anna
Ville bara berätta att vi har en kille som somnar på en gång nu. Det spelar ingen roll vem som lägger honom. Jätteskönt. Och som han äter, jag trodde ett tag att ungen skulle spricka.
Men...... Han är 16 mån och sover ca 13,5 tim/dygn men han blir ofta väldigt trött ganska tidigt på kvällen. Idag sover han 19.30-7.30 och 12.00-13.30. Hur lång kan man göra middagsluren? Det går inte att lägga den senare för han är jättetrött då men kan man förlänga den med en kvart i taget tills man ser att han blir lagom trött på kvällen?
Tackar för ett jättebra stöd och forum, det är som att ha mamma, syrran o alla vänninor på samma ställe.
Anna
Bra jobbat
En borttappad ATTITYD går att finna och det är aldrig omöjligt att jaga ut en hel hord av vilda vargar.
Vår son är nästan 17 mån och sover 19-7 och har en middagslur mellan 12.30 till 14.30. Det går helt bra att ha en tvåtimmarslur mitt på dagen. Hos oss behövs den och blir kvar tills sonen börjar få svårt att somna på kvällarna, då drar vi ner den till 1,5 timme.
Kram Susan
Vår son är nästan 17 mån och sover 19-7 och har en middagslur mellan 12.30 till 14.30. Det går helt bra att ha en tvåtimmarslur mitt på dagen. Hos oss behövs den och blir kvar tills sonen börjar få svårt att somna på kvällarna, då drar vi ner den till 1,5 timme.
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!