Hej, vi har ett Nanny 2 larm
http://www.andningslarm.se/innehall/and ... y/na_1.php
1. Nej, jag tycker inte det är lätt att flytta sensorerna för man måste ju bädda om varje gång.
2. Ja, dosan flyttar man. Vår Dosa skruvas inte fast eller så utan hängs upp med en liten rem eller läggs bekvämt i en ficka eller så.
3. Låter ett kort pip när du sätter på det, men inte högt. Lampan blinkar svagt grönt varje gång barnet rör sig eller andas. Skönt att kunna se om man tex. vaknar på natten och undrar, så slipper man störa barnet.
4. Kolla hur det är med storleken på sensor plattan! Våra är ganska stora. Det positiva är att när barnet blir större och rör sig mycket kan man ha 2 stora plattor i sängen som verkligen täcker och inte "fellarmar". Men är de för stora kan det vara svårt att få plats med i ligginsatsen. Men å andra sidan rekommenderar jag inte en ligginsats som inte är så stor att dessa plattor får plats.
Du vill absolut ha larm i både vagn och säng. Om plattorna är små vill du ha 2 till sängen och 1 till vagnen. Våra är stora och har fungerat med 1 platta i varje fram tills nu, men å andra sidan har vi inte larm i vagnen längre för han sover max 45 min (på rygg) i den och sín långa sovning i sängen där larmet finns.
Lampan är INTE störande.
Lycka till i ditt köp

Bra val att använda larm