Nu är jag larmad!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Alexandra
Kontakt:

Nu är jag larmad!

Inlägg av Alexandra »

Japp, tredje gången gilt! :wink: Nu är jag ägare till ett finfint "BabySenseII" larm (tack Lena :wink: ). Den här gången ska jag göra det rätt! :shock:

En undran som poppat upp i min skalle är: ska jag ta med larmet redan till BB!? :? Sannorlikheten är ganska stor att jag blir kvar där iaf 2nätter (pga GBS) Frågan är bara hur det kommer mottas av barnmorskorna och om jag inte kommer sprida oro bland övriga föräldrar... :roll: Dessutom är min far barnläkare på detta sjukhus, så hans rykte kommer kanske få sig en knäpp när dottern trotsar "allmän praxis", och fattar egna beslut över läkarnas rekomendationer :lol: 8) :roll: ...

Eller ska jag ta´t lugnt och "börja" med larmet när jag kommer hem??? Det är ju lite stort att få med i "förlossningsväskan" dessutom...

/Alex
4 barns mor, 03, 06, 07 & 09
En tös, tre grabbar.
Barnaboken på mitt nattduksbord!
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Jag skulle ta det med :!:

:idea: Du kan väl "gömma" mottagardelen under filten brevid bebisen så slipper de flesta se det.
Och sen helt enkelt inte säga något till någon. Det är ju liksom den självklaraste saken i världen och behöver inte heller annonseras ut om man säger :wink:

Om någon säger någon så behöver du ju bara hålla med typ, jepp det har jag, bra va! :lol:

Om du vill kan du gå in och läsa på Päivis blogg hur hon gjode när hon födde. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
father of sons

Inlägg av father of sons »

:D

Ta absolut med larmet!

Med första sonen hade vi inte fått larmet än.
Andra gången hade vi med larmet och informerade personalen om det. Det ogillades, vi kunde skrämma folk :shock: .
Nu tredje gången hade vi med det utan att informera någon :wink: . La en filt över dosan.

/ Mamman till sönerna :D
Alexandra
Kontakt:

Inlägg av Alexandra »

Så var det åter igen den där attityden av självklarhet! :lol: 8)
Så klart att larmet ska med och användas från första början :shock: Hur skulle man annars göra???? :roll:

Åsså var det en annan sak... Det hör ju två plattor till larmet; kan jag medans bäbisen är liten lägga en i vaggan (nattsömn) och en i vagnen (dagsömn) och bara flytta med larmenheten?? Några åsikter om det??

/ Alex
4 barns mor, 03, 06, 07 & 09
En tös, tre grabbar.
Barnaboken på mitt nattduksbord!
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

:thumbsup:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Alexandra skrev: Åsså var det en annan sak... Det hör ju två plattor till larmet; kan jag medans bäbisen är liten lägga en i vaggan (nattsömn) och en i vagnen (dagsömn) och bara flytta med larmenheten?? Några åsikter om det??
Självklart!
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"