Träning -07

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
blomman

Inlägg av blomman »

Gjorde en test på iform.se och enligt den är jag supertstark t.o.m för en tjej på 20 år... jag är 31 :wink: !
Men så undrar jag om testet kanske är lite mesigt utformat, jag menar över 36 benböjar är ju inga pix... gjorde 40 och var inte ens trött i benen. Och 30 armhävningar, då började jag få lite ont i handlederna, man skulle ju göra dem på knä som tjej och det är ju inte alls så jobbigt.
Testa er också! Kul att få lite koll på sin styrka, ska göra manstestet också, tror jag!

http://www.iform.se/Crosslink.jsp?d=101 ... submit.y=8
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag har ett problem, som är svårt att komma ifrån. Kassa knän och kassa armbågar.
Armhävningar är inte att tänka på och knäböj går ibland, och då snackar vi EN!

Det ÄR jobbigt, för det är svårt att hitta rörelser för att stärka musklerna, när det gör ont i lederna. Samtidigt är det kass att inte ha muskler för då belastas ju lederna ännu mer.

Men jag försöker att hålla igång och det är ju bättre att röra sig lite än att inte göra någt alls.

/LO

PS: Blomman, det var ingen kritik mot att du la ut länken, men det antar jag att du fattar. Bara en ursäkt för mig att slippa öppna den ;)
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

anna skrev:Jag har vågat mig på att beställa träningskulor, de kom idag...postförskott, så jag fick lösa ut dem på macken :shock: Ingen avsändare på avin, men däremot stod det avs. Lustgården på paketet... :oops: :twisted:
:shock: Jag har inte beställt än, fick lite ångest av att portot kostade så mkt. Och nu säger du att det står Lustågrden på paketet. Fast, å andra sidan så brukar det vara Anton och Pappan som hämtar ut paketen härhemma, så då får väl dom skämmas över Mamman... Ska beställa ikväll. Är dom inte stora :?: :oops:

Och jag orkade inte träna ikväll :oops: . Ingen bra ursäkt, mer än att jag och Anton hade så himla roligt ikväll och jag inte vill gå ifrån honom... :roll: :lol: .
jennie27

Inlägg av jennie27 »

:D :D Jag kunde ju inte låta bli att gå in på länken och göra testen (förkyld och allt :oops: ) och hann till 40 benböj innan jag kom på att att köttfärsbiffarna höll på att bränna vid... :oops: Lite kändes det i låren allt. 24 armhävningar var segare men inget stort problem. Jag är också jättestark för att vara 20-åring! Vilket är jättesmickrande då jag är 34.... :lol: :lol:
En goding till son född 0603 :heart:
blomman

Inlägg av blomman »

Antingen ÄR du och jag superstarka för att vara 20, vilket jag tycker låter troligast :lol: eller så är testet för mesigt, vilket inte alls låter lika troligt.. eller hur?! :wink:
jennie27

Inlägg av jennie27 »

Ja eller hur, vi är super starka! :D Man ska alltid se saker från den ljusa sidan och inte leta fel! :D :wink:

Idag var det åter igen skivstångdspass. SEGT! Kändes att jag varit småsjuk ett tag, men benen kändes starka som attan. Men nej blomman, jag tar inte 130 kg i benpress, ingenting i närheten. Tror runt 80 när jag sist försökte - vilket inte betyder någonting idag - alls! :roll: :wink:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

JennyH...
Som två pingisbollar ungefär, som sitter ihop... :?
Har gjort mitt första pass idag, men det får väl finnas gränser på vad man diskutterar på forumet :shock:
Märkligt var det...PM:a mig om du vill ha detaljer :oops:

Ja, för 17, låt mannen och sonen hämta paketet :lol:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

JAHA tjejer :?: :?: :!: :!:
Hur går det med träningen?

Jag har gått i mål med mina tänkta 3 pass.
tis + lör cykel + muskler
idag step-up

Jag är nöjd! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Har också kört tre pass denna veckan.
Tisdag, torsdag och idag. :D

Idag hade jag Vera med mig. Jag trodde verkligen att hon ville vara med och dansa, men hon hade målarbok med sig och låg på golvet och ömsom målade och ömsom kikade på oss. Men hon var jättemysig. Jag busade lite med henne när vi dansade fritt och hon skrattade som bara barn kan.

Det var bara i stretch och avslappning som hon tröttnade lite. Då sjöng hon för sig själv och gick omkring bland oss tanter. Jag vet inte om folk var så avslappnade, men ett leende skadar ju inte. :lol:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

Mitt mål är 1-2 pass per vecka...

Den här veckan blev det bara ett, för jag orkade inte i tisdags :oops: :oops: .

Men igår sprang jag 5 km på 35 minuter!! Mkt backar, och väldigt kul! Jag var så nöjd, trodde faktiskt inte jag skulle orka springa hela, det är ändå snart två år sedan jag löptränade på riktigt (något enstaka löppass dåd och då bara sedan dess).

/jenny, snart snabb som blixten :lol:
blomman

Inlägg av blomman »

Hu, springa... inte min starka sida precis!

Tog mig till gymet i morse, men var jätteskumt trött i musklerna och skakig, blev lite yr också. Vet inte om det är för att jag har mens eller vad, men jobbigt var det kämpade på i 50 minuter iaf.
Fast nu tog jag bara 79 kg i benpressen så jag var helt ur form...
Får lägga mig tidigt ikväll, så har jag förhoppningsvis ny energi imorgon!
Och till på onsdag, då är det ridning! Får träningsvärk på helt olika ställen från gång till gång. Förra veckan var det låren, mkt tölt och galopparbete, veckan innan var det rumpan, hel lektion med nästan bara "öppna"... spännande varje gång!
jennie27

Inlägg av jennie27 »

Hej!

Är fortfarande sjuk, eller igen... :cry: :cry: Blev värre i fredags och ännu sämre i helgen och idag är maken hemma och jag sjukskriven för jag bara svettas och snorar. Influensa kanske? Ingen träning på ytterligare en vecka alltså.... :x

på återhörande
Jennie
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

samma här, efter min halsinfektion har vi hunnit med både magsjuka och nu flunsan, så här har inte tränats på två veckor. Men så fort det släpper ska jjag rusa till gymmet, för det lär behövas så mycket som man äter utan att röra sig när man är sjuk
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
blomman

Inlägg av blomman »

Har inte känt mig skakig efter i måndags, däremot har våren i luften fått mig mer motiverad! Red i onsdags, massor av trav, tölt och galopp, så det känns av ordentligt på insidan av låren!
Idag promenerade jag och en kompis på morgonen 1,5 timme. Underbart!
Imorgon blir det gymet igen, hoppas jag inte mår sådär konstigt igen!
Här har vi varit oförskämt friska, lider mer alla sjuklingar!
Vi (peppar,peppar) brukar klara oss ifrån det mesta i sjukväg! Bra imunförsvar, eller nåt... Krya på er!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Vi ägnar oss åt långpromenader - hela familjen - den närmsta tiden..

:heart:

/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"